Gå til innhold

God mobil til 3000+++ N82 eller k850i?

Anbefalte innlegg

Hei!

Da var jeg på mobiljakt igjen, lenge siden sist. Og så mange det er å velge mellom! Har hatt min kjære samsung E-720 i ganske lenge nå (2-3 år...), men den har dessverre tatt kvelden. Jeg lurte på om noen hadde noen gode tips ang ein solid mobil, som ser fin ut og som har litt kjekke funksjoner ( liker dings- faktor :thumbup: )

Har i utgangspunktet rundt en 3000,- å bruke, men kan strekke meg om det skulle være nødvendig... Vil ikke binde meg til noe abonnement. Vil ha en solid mobil som kanskje kan vare en stund, er ikke typen til å kjøpe meg mobil fire ganger i året...

Mobilen blir nok brukt mest til sms og ringing, men sitter ofte å kjeder meg på tog, så litt andre muligheter hadde jo ikke skadet... Jeg vil også ha ett brukende kamera. Kanskje 5mp , vet ikke hvor bra 3 mp er... Dessuten vil jeg bruke den til å høre på musikk.

-Kalender: greitt å ha, trenger ikke være avansert

-GPRS: ikke viktig

-EDGE: kanskje ikke dumt

-Email klient:ikke viktig

Form

-Helst skyvemobil eller vanlig

-Vekt: ikke viktig, må ikke føles billig

-"Støt/sprut/støv-sikker": nei

Skjerm

-Størrelse på skjerm. Stor og god

-Touchscreen: ikke viktig

-Merke: Vil gjerne ha nokia, klar for noe nytt :yes: men er åpen for Se og samsung også

-Kamera: ja

-Videokamera: ikke viktig

-Symbian: helst

-Infrarød port:ikke viktig

-Blåtann (Bluetooth):ja

-Internminne: ja

-Minnekort?: ja

-MP3: ja

-Radio:ja

- Mulighet for GPS: ikke nødvendig

-Batterilevetid: ikke veldig viktig.

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Som sagt er det hovedsakelig sms og ringing. Men vil ha muligheten for å ta bra bilder og også å kunne høre på musikk. har ikke brukt mobil mye til nettbruk før, men så har ikke mulighetene vært så gode med min gamle mobil...

Har sett på en del mobiler blandt andre N82 og K850i, Har helst lyst på nokia, men den er litt dyr. Finnes det et bra alternativ til N82?

Håper dette kan si noe om hva jeg vil ha. Håper på mange gode tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

synes nokia n73 (evt n73 music edition) passer veldig bra til det du beskriver.. Den får du til 2900kr uten abonnement inkludert et 2gb minnekort! Kjøpte den for tre uker siden og er kjempefornøyd. Om du leser tester av den på internet ser du at kameraet (som er 3,2mpx med veldig bra blitz) får mye skryt, og det er fortjent! Skjermen er den samme som på n82, men du får bedre batteritid med n73. Dessuten er den jo utrolig mye billigere (n82 koster vel 4500kr så vidt jeg vet). N73 har symbian og du har derfor veldig mange muligheter med mobilen.

Du burde i alle fall se på den/prøve den!

edit: om du vil ha en stor og god skjerm bør du absolutt gå for N73 eller N82 da de har 2,4tommers, mens k850i har 2,2tommer (ja du merker forskjellen!) Selv har jeg sett to spillefilmer på mobilen min og det var veldig bra kvalitet!

Endret av muchacha
Lenke til kommentar

Tusen takk for tipset! Har sett litt på N73, og har lest mye positivt om den, men hører den er ganske treg... Er det noe du merker mye til? Viss ikke er nok den et svært godt alternativ til N82 for meg (som du sier er den ganske dyr...) Veldig kjekt å få et svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Tusen takk for tipset! Har sett litt på N73, og har lest mye positivt om den, men hører den er ganske treg... Er det noe du merker mye til? Viss ikke er nok den et svært godt alternativ til N82 for meg (som du sier er den ganske dyr...) Veldig kjekt å få et svar :thumbup:

Har 2 venner som har N73 music edition, og de er begge meget misforøyd med den.. Sier at den er meget treg og henger seg hele tiden... Men den er jo fin å se på med den store skjermen og bra kamera :-)

Lenke til kommentar

Har 2 venner som har N73 music edition, og de er begge meget misforøyd med den.. Sier at den er meget treg og henger seg hele tiden... Men den er jo fin å se på med den store skjermen og bra kamera :-)

Ja har hørt en del negativt om n73 i den retning, så er ikke helt sikker, hvis det er slik. Har veldig lyst på n82 da, men den er så dyr, jobber hardt for å finne gode argument for å bruke såpass med penger på en mobil :)

Lenke til kommentar

Ja har hørt en del negativt om n73 i den retning, så er ikke helt sikker, hvis det er slik. Har veldig lyst på n82 da, men den er så dyr, jobber hardt for å finne gode argument for å bruke såpass med penger på en mobil :)

Tror du bør velge N82 jeg for å være ærlig. Eller N95 8gb hvis du er ute etter utseende også.

N95 har jo det N82 har, bare at N82 har ekte blitz med kameraet.

Jeg synes jo personlig at N82 var stygg, så derfor kjøpte jeg meg en Nokia N95 8gb :) !

Og det er den beste mobilen jeg NOEN GANG har vært borti, og den er jo direkte nydelig å se på med den 2,8" skjermen. Den føles ikke billig, og den er veldig bra sammensatt.

Tastene er heller ikke noe stort problem. Gå for N82 eller N95 8gb.

Men N73 Music Edition er fin å se på ja, men menyene er litt forvirrende.

N95 8GB sin meny er mye enklere å sette seg inn i. Lover deg. Jeg er bare tretten år, og jeg greier å håndtere den. Det er en super telefon, du blir ikke skuffet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...