Luffe_81 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Har en NAS disk som jeg bruker som filserver både for min nåværende xbox og pc. Har enda ikke funnet noen plass som bekrefter at jeg kan koble PS3 direkte til et network share uten å bruke tiversity eller andre liknende produkter. Støtter ikke PS3 SMB share eller Samba direkte? Må jeg i så fall via en linux installasjon for å oppnå dette? Lenke til kommentar
Luffe_81 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Har en NAS disk som jeg bruker som filserver både for min nåværende xbox og pc. Har enda ikke funnetnoen plass som bekrefter at jeg kan koble PS3 direkte til et network share uten å bruke tiversity eller andre liknende produkter. Støtter ikke PS3 SMB share eller Samba direkte? Må jeg i så fall via en linux installasjon for å oppnå dette? Vel fant ut at den faktisk ikke har sånn støtte, noe som for meg virker helt utrolig. Da ble plutselig PS3 litt mer uaktuell. Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Har en NAS disk som jeg bruker som filserver både for min nåværende xbox og pc. Har enda ikke funnetnoen plass som bekrefter at jeg kan koble PS3 direkte til et network share uten å bruke tiversity eller andre liknende produkter. Støtter ikke PS3 SMB share eller Samba direkte? Må jeg i så fall via en linux installasjon for å oppnå dette? Vel fant ut at den faktisk ikke har sånn støtte, noe som for meg virker helt utrolig. Da ble plutselig PS3 litt mer uaktuell. Den støtter ikke fildeling vha samba/nfs eller slikt, den støtter mediastreaming via dlna støttede enheter (mener jeg det sto i pressereleasen da dette kom i en firmware). Det er veldig mange NAS-disker som har innebygd slikt, og enda flere som kan få det etterinstallert. Selv kjører jeg twonkyvision på min nslu2 fra linksys. twonky er faktisk også ferdiginstallert på flere nas-bokser, og kan installeres på enda flere nas-bokser. K PS: Jeg trodde forresten ikke at noen av xboxene kunne aksessere samba-shares direkte, at de trenger en stream-server av en type de også? Lenke til kommentar
Luffe_81 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Hei takk for svar.. Via xbox gjør jeg alt via xbox mediacenter, den støtter samba share direkte og det fungerer som en drøm. Hmm nå har jeg en western digital world edition, sannsynligvis den enkleste nas-disken som finnes. Finner i hvert fall ikke noe der om at den har støtte for noe av det du nevner, men takk for forslaget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå