Gå til innhold

Er xp 64-bit noe bra?

a-z

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om jeg skulle gå over fra xp 32-bit til 64-bit. Dette er fordi jeg sammen med grafikkortet har 5 GB RAM. Jeg har hørt at det var elendig da det kom, men så leste jeg at det har forbedret seg kraftig. Stemmer dette? Eller har xp 64-bit vært like elendig hele tiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at det ikke var så veldig populært i starten var ikke fordi det var noe dårlig i det heletatt med det, men fordi at forskjellige produsenter ikke fikk ut fingeren og lagde drivere til det.

Hvis du har 64bit og mye RAM så vil det uten tvil være bedre.

Lenke til kommentar

La oss si det sånn...

Spiller en del crysis, og ble lei av all lag'n i Vista. Installerte xp64 igår og nå kjøres vista på high uten lag.

Kjører 2x hd2900xt i crossfire, q6600 på 3.1ghz, 4 gb Ram.

Kommer ikke tilbake til vista før SP14 :thumbdown:

Snabel

Lenke til kommentar
Grunnen til at det ikke var så veldig populært i starten var ikke fordi det var noe dårlig i det heletatt med det, men fordi at forskjellige produsenter ikke fikk ut fingeren og lagde drivere til det.

Men det er det som var grunnen til at jeg gikk over fra Vista 64-bit til xp 32-bit var nettopp pga. mangel på drivere. Men dette problemet er kanskje ikke med xp 64? For hvis xp 64-bit funker like lett som 32-bit versjonen, så bytter jeg til 64-bit med en gang. :grin:

Lenke til kommentar

Hei

Men hvor mye minne MÅ man ha for å kjøre Vista Ultimat jeg har 2Gb? Jeg har AMD Atholn64 Processor 3700+ Går det å kjøre Ultimat på den? :hmm:

Lenke til kommentar

Hei

Men hvor mye minne MÅ man ha for å kjøre Vista Ultimat jeg har 2Gb? Jeg har AMD Atholn64 Processor 3700+ Går det å kjøre Ultimat på den? :hmm:

Microsoft sier jo selv at man BØR ha 1 GB RAM, dvs. det MÅ man ha. Med den prosessoren der og to GB RAM så skal du kunne greie å kjøre Vista rimelig greit, vil jeg tro :thumbup:

Endret av a-z
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...