Forumforumforum Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Bor til daglig på en militærleir, og det blir ofte stille på kveldene her.. Jobber med IKT, og har tilgang til en flerbrukshall med prosjektor, lerret etc. og har begynt å bruke dette til litt underholdning på kveldstid. (Det er snakk om et sted fra 15-30 personer, INGEN betaling eller noe.) Men stasjonssjefen sier at vi bare får se filmer vi har rett til å vise offentlig. Vi fikk låne et utvalg filmer som visstnok var lovlig å vise offentlig av naboleiren. (Et par av de var leiefilmer, og resten var helt vanlige) Hvilken lov er det som gjelder her? Og hvilke definisjoner gjelder som offentlig? Hvordan stiller det seg hvis vi f.eks låser dørene, og slipper inn de vi har invitert? Blir vel ikke offentlig da? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Caze Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Nøkkelspørsmålet her blir nok om det kan ansees som "tilgjengelig for allmennheten" eller ikke, når dere viser dette i en sal/rom på et lukket område. Har skumlest litt om dette, og synes å huske noe om at "offentlig visning" ble omgjort til "offentlig fremføring" for å ta hensyn til ny teknologi og nye medier i forhold til gjeldende lovverk (Åndsverksloven, Film- og videogramloven osv). Endret 21. januar 2008 av Caze Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Hm.. For det første må man få tilgang til å komme seg inn på leiren. Det er jo militært område, men fortsatt ikke tilgjengelig for "allmennheten". Det er x antall personer som blir invitert (bor ikke mange på leir her) og selvfølgelig er det ingen betaling etc. Det jeg er ute etter er hva definisjonen på "offentlig" blir. Hva vi får lov til å vise og ikke Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 har sett på en del slike, og ett eksempel på "offentlig" har vært oljeplatform, så det er nok ikke lov til å vise dem i en leir. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Det har nå kommet nye lover/regler ang. dette, slik at jeg kan vise film her på leiren Lenke til kommentar
pertm Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hm.. For det første må man få tilgang til å komme seg inn på leiren. Det er jo militært område, men fortsatt ikke tilgjengelig for "allmennheten". Det er x antall personer som blir invitert (bor ikke mange på leir her) og selvfølgelig er det ingen betaling etc. Det jeg er ute etter er hva definisjonen på "offentlig" blir. Hva vi får lov til å vise og ikke Nå vet jeg ikke hvilken leir det er, men husker fra min tid i militæret at det var kontroll ved hovedinngangen til leieren, men alle andre steder der det var stier og slik normalt ingen kontroll, slik at i prinsippe kunne alle gå inn om de kjente området. Dette høres ut som du har en mye mindre leir enn det vi var. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 (endret) *slettet* Endret 10. oktober 2009 av ing-cognito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå