Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vista64installasjon - finner ikke install.wim *LØST*

Anbefalte innlegg

Har et problem. hadde vista32bit, men etter at jeg kjøpte 4gb ram, ville jeg ha 64bit.

lastet ned Vista64 fra MSDN, brant ut, og startet installasjonen. så lang alt vel

men etter at språk er valgt, og "start installation" er trykket på, kommer det opp en feilmelding om at e:\sources\install.wim ikke finnes eller at det er en feil med den. bad image tenkte jeg, og lastet ned og brant ut på nytt. samme feil.

hvis jeg velger "load driver" finner windows c:, d:, minnepinne og x: (boot), men ingen dvd-spiller

Har p35hovedkort, harddisker koblet til intel sata, dvd sata er koblet til jmicron sata-kontakt på hovedkort. hvis den også er koblet til intelport kommer jeg ikke lenger enn til valg av språk...

ahci er aktivert, men kommer like langt om jeg deaktiverer.

hva skal jeg gjøre? noen forslag? funker det å overføre vista-dvd til minnepinne/ekstern harddisk for å ta installasjon via usb? install.wim er forresten på 3,3gb eller noe sånt håpløst... begynner å mislike vista-installasjonsprogrammet.

specs på pc står nederst.

forslag til hvordan jeg fikser dette?

Endret av newman221
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har fått utfordringer her du? :)

Jeg kaster meg rett over til siste del på dine utfordringer, og det på grunn at du må lære litt mer om Vista og det du får tilbud om fra MS. Det er verktøy som du sikkert vil like etter hvert.

Eks.. installere Vista via usb (ca200MB) og kilde din DVD plate, som du kopiere til din D:\Vista64 folder.

Du laster ned det MS AIK, og installere på din Vista32 installasjon.

Du skal lage en bootable Windows PE RAM Disk on UFD, se Windows PE Walkthroughs.

(copype.cmd amd64 c:\winpe_amd64)

(xcopy c:\winpe_amd64\iso\*.* /s /e /f f:\)---F:\ er din usb

Det er alt du trenger + at du bruke Diskpart fra cmd for å prepare partition på usb.

Når du skal lage usb saken din, du skal prøve både med FAT format og FAT32 format.

Formatere i FAT og prøve å boote fra den. Hvis det fungerer, så går du videre med xcopy c:\winpe_amd64\iso………commando.

Kopiere innhold fra din dvd til en D:\Vista64 folder.

Boote fra usb.

I cmd skal du til D:\ Vista64 og utføre setup.exe. That's it.

Ellers det er driver problem du opplever for din dvd player.

(se og hvordan du preparere din usb bootable PE med verktøy, som ImageX, som betyr at du kan ta bilde fra din WindowXP pro installasjon eller Vista , lagre på media du ønsker, for så å bruke PE igjen for installere på nytt.

+++++++andre options)

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

thank you thank you

må bare vente til klokka passerer 5 så jeg får kommet meg vekk fra kontoret, så skal jeg teste dette. virker lovende ihvertfall

etter å ha fiklet med forskjellige drivere har jeg klart å komme meg helt frem til valg av installasjonsdisk, loader de nødvendige driverne (og den finner alle harddisker, minnepinne OG sata dvd-brenner), men når jeg trykker continue står det at windows overfører filer til harddisk. starter på 0%, hopper rett til 100% etter 2sekunder, og går videre til extract files. der står den på 0% i ca 20-30sek før windows finner ut at det ikke er noen filer å pakke ut...

merkelige saker.

trodde vista skulle være et skritt i riktig retning jeg...

hadde ikke så mye problemer med XP engang (bortsett fra at den kun godtok drivere på diskett)

Lenke til kommentar

klarte det etter 6 dager...

siste forsøk gikk, klarte det til slutt

tips: finn frem gammel dvd-brenner fra nec som bruker pata-tilkobling, last inn jmicron ide-driver, og håp at windows ikke tuller... prøvde samme taktikk 3 ganger, og til slutt gikk det. er ikke sikker på hvorfor det funka siste gangen, men det driter jeg i akkurat nå. nå har jeg PC-en tilbake, og skal aldri formatere igjen før Windows7 kommer.

liker det navnet forresten. ble skuffet den dagen microsoft droppet Longhorn-navnet, syntes Vista hørtes pysete ut.

men 7 (seven) høres bra ut

forresten tatt fra en Seinfeld-episode. Det er navnet George Costanza vil døpe sin førstefødte, uavhengig av kjønn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...