FullColor Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Jeg har ikke lest alt i denne tråden men nok til at jeg lasted ned enzo og prøvde og jeg må bare si det var jo kjempe kjekt i alle fall med enzo translate. (Sie bekam auch Enzo) Edit: ha jeg ser nå at translate funksjonen ikke er helt bra den oversetter først en ting til ett annen språk men når jeg oversetter tilbake til det første språket så blir det noe annet enn det det først var, virker veldig klønete da. Men er noen ting jeg ikke skjønner vitsen med som for eksempel minimere og maksimere vinduer, er jo enda kjappere og bare bruke win-d ! og når det kommer til og bla i browser tabber så er det også enda kjappere og bare trykke 1,2,3,4 osv eller musa for den slags skyld, btw go commanden til og bla i tabsene virket ikke for meg i opera, men så at han brukte firefox i demo videoen jeg så på. ff er vel alerede mer optimalisert for enzo virker det som. Endret 22. januar 2008 av AllColer Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Dersom du eksempelvis ønsker å starte Firefox, trykker du på CapsLock og skriver "open Firefox". Du trenger altså ikke å forlate programvinduet du jobber i akkurat da. Hvordan kan man kalle det fremtidsrettet å be en windowsbruker legge fra seg musen og skrive kommandolinjer for å starte programmer? Men jeg skal teste Enso for å se hva dette er. EDIT: Enso Launcher er noe jeg bare må ha... både hjemme og på jobb. Endret 22. januar 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Veldig mye fint og flott her.. men kan ikke helt se hvordan dette har noe med en nettleser og gjøre Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Enso virker som et greit nok program - men har vi ikke slike fra før? Hva er fordelen med Enso, fremfor Launchy, Win-tast i Vista, Quicksilver, run-boksen, terminalen fra Linux, etc...? Det eneste jeg kan se som er fint er integrasjon med Firefox, slik at det blir "enklere" å åpne tabs etc.. Men, ehh, hvor vanskelig er det å åpne tabs, bytte faner, hoppe til bokmerker, etc i Firefox? Vil nå anta det allerede finnes en mengde hurtigtaster for slikt - som på alle måter går kjappere å trykke ned enn å skrive en setning til Enso-programmet? Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Dette med at Enso kommer som en integrert sak i fremtidig Firefox virker jo kult, lastet selv ned Enzo for testings, og joda, der finnes jo sikkert et hav av andre alternativ å velge i.. men jeg syns den var både enkel og fin i bruk. En annen ting, eksempelvis, "open calculator" du trenger ikke fullføre hele calculator for å åpne den, er nok å ha tastet "open ca". Og det tar faktisk ikke så lang tid som å lete fram i menyen etter kalkulatoren... Dette er uansett noe jeg kommer til å installere på jobb også.. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Enso virker som et greit nok program - men har vi ikke slike fra før? Hva er fordelen med Enso, fremfor Launchy, Win-tast i Vista, Quicksilver, run-boksen, terminalen fra Linux, etc...? Det eneste jeg kan se som er fint er integrasjon med Firefox, slik at det blir "enklere" å åpne tabs etc.. Men, ehh, hvor vanskelig er det å åpne tabs, bytte faner, hoppe til bokmerker, etc i Firefox? Vil nå anta det allerede finnes en mengde hurtigtaster for slikt - som på alle måter går kjappere å trykke ned enn å skrive en setning til Enso-programmet? Hurtigtaster er i mange tilfeller raskere, men det ligger tre begrensinger knyttet til de. 1.) Antall funksjoner man kan knytte til en hurtigtast, og 2.) at det kan være vanskelig å huske mer enn et begrenset antall, og 3.) de er ofte applikasjonsspesifikke. Og joda, vi har program som "skal" gjøre det samme i større eller mindre grad. Men det er uansett forskjeller som har stor betydning. f.eks. Linux-terminalen krever at man skriver korrekt kommando - dvs den gir ikke intelligente valg. Run-kommandoen er særdeles begrenset, og krever også korrekt path i mange tilfeller Win-tast i Vista kan ikke utføre funksjoner på bakgrunn av merka ord (så langt jeg vet), og har heller ikke helt den samme intelligente tankegang. Launchy er mye av det samme som Win-tast, med søk og kalkulator som tillegg. Men man må skrive inn søkeord og regnestykke i Launchy. Quicksilver finnes bare for MAC, og har en litt annen innfallsvinkel. Men det er faktisk folk både fra Enso og Quicksilver Mozilla skal ha hjelp av - så de ser på å hente konsepter fra begge. Enso er også et konsept som går forbi tradisjonelle hurtigtaster og launchere. Noe de viser med Enso Word, som er en "stavekontroll" over alt. Se også betaversjoner av annen funksjonalitet som utvikles. Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 En annen ting, eksempelvis, "open calculator" du trenger ikke fullføre hele calculator for å åpne den, er nok å ha tastet "open ca". Og det tar faktisk ikke så lang tid som å lete fram i menyen etter kalkulatoren... Er enda raskere å trykke windowstast-R og taste inn calc og trykke enter... Prøvde ut enso littegranne, stilig konsept, men f.eks hvorfor merke tekst, for så å skrive inn copy også skrive inn paste for å kopiere og lime inn tekst, er jo vesentlig enklere og raskere å bruke ctrl-c og ctrl-v... Og måtte skrive open blabla og learn osv for å lære nye kommandoer blir bare for tungvindt etter min mening, SlickRun blir da så mye enklere å bruke og sette opp... Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 En annen ting, eksempelvis, "open calculator" du trenger ikke fullføre hele calculator for å åpne den, er nok å ha tastet "open ca". Og det tar faktisk ikke så lang tid som å lete fram i menyen etter kalkulatoren... Er enda raskere å trykke windowstast-R og taste inn calc og trykke enter... Prøvde ut enso littegranne, stilig konsept, men f.eks hvorfor merke tekst, for så å skrive inn copy også skrive inn paste for å kopiere og lime inn tekst, er jo vesentlig enklere og raskere å bruke ctrl-c og ctrl-v... Og måtte skrive open blabla og learn osv for å lære nye kommandoer blir bare for tungvindt etter min mening, SlickRun blir da så mye enklere å bruke og sette opp... Sant nok, men likevel likte jeg opplegget til Enso. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå