Gå til innhold

Hva skal jeg pare med hvis jeg ikke finner helt likt?


FVH

Anbefalte innlegg

...og da tenker jeg selvfølgelig på SLI. Jeg har det eneste 8800Ultra xxx jeg har funnet, og det er satt default til 685/2300. Hva gjør jeg hvis jeg vil kjøre SLI og bare finner et som er nært opptil? Kan jeg f.eks skaffe et 650/2200 og (må jeg) klokke ned det verste av dem slik at de går på samme frekvenser?

Ville dette gi noen særlig ytelsesøkning i spill?

Vennligst svar utfra ren ytelse, og ikke ytelse i forhold til pris; er ikke så nøye på om jeg "kaster bort" et par tusen.

 

Takker så mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker så mye for det.

 

Men jeg lurer litt på dette med økning i ytelse. Man kan lese i siste(?) Hjemme-PC at dette med SLI er en noe ustabil affære, og at man i verste fall kan oppleve en nedgang i ytelse i stedet for det motsatte.

 

Hvordan ligger det an?

Lenke til kommentar

Det varierer fra spill til spill, men det viktigste er skjermen din og at den har en høy oppløsning.

SLI kommer først til sin rett ved, tja, 1680x1050/1600x1200 og oppover. Men da er det også helt overlegent.

 

T.o.m 3xSLI kan gi dårligere resultat enn ett enkelt skjermkort i 1280x1024.

Lenke til kommentar

Har vel nå - via søk på forumet her - lest meg til at Intel-hovedkort (mitt er Gigabyte GA-P35-DQ6 (Intel P35)) ikke støtter SLI, men Crossfire. Så da kommer jeg vel ikke lengre med dette kortet, vel?

 

Et annet spørsmål jeg lurer på er: I manualen til GA-P35 står det 2 x PCI Express x 16 slots (The PCIE_16_1 slot supports x16; the PCIE_16_2 supports x4)

Betyr dette at to skjermkort ikke får full båndbredde?

 

Hvilket bra hovedkort (s.775) vil dere anbefale for å kjøre SLI med 2x8800Ultra, og som har full båndbredde på begge (2 x full 16)?

 

Takker så mye!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...