Gå til innhold

Innspill til hjemmenettverk, ny "fullscreen skisse"

cizz

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal sette opp et nytt nettverk her hjemme. Sliter med at routeren ikke er særlig stabil på trådløst nettverk + at den ikke er kompitabel med X360 verken gjennom kabel eller trådløst.

Her er et bilde av oppsettet som jeg har, og vil koble sammen:

145422.jpeg

Trykk for fullscreen.

Det som er viktig for meg er følgende punkter.

- Stabilt trådløst nett. Forskjellige laptops vil ofte bli brukt til diverse surfing, ofte samtidig. Dvs at det trådløse nettet bør være bra til å fordele båndbredde, og samtidig være stabilt.

- Jeg vil kunne streame musikk og video(HD) fra desktop 2.etg til PS3 relativt smertefritt.

- Jeg vil ha stabil tilkobling til Xbox Live.

Som dere ser har jeg tenkt tanken på å ha en Gbit switch i 2.etg, mellom desktop, PS3 og X360, da jeg kan streame media til tv/anlegg uten å måtte gå om PC-en. Problemet blir da hvordan jeg skal få koblet denne switchen til Internett på en forsvarlig måte. Acsesspoint? Strømnett? Har somsagt ikke mulighet til å trekke en kabel fra router i 1.etg.

En annen ting eg hvilken router jeg bør kjøpe? Jeg bestilte WRT54G fra Linksys, og skulle flashe denne med DD-WRT, men denne duger visst ikke lenger til å kjøre "full" DD-WRT. Jeg har sendt denne tilbake, og skal bytte i en Buffalo WHR-HP-G54, men denne er ikke på lager. Så jeg vurderer å bytte i Buffalo WHR-HP-G54DD da denne er på lager og har forhåndsinstallert DD-WRT.

Så mine spørsmål:

- Er oppsettet mitt ok? Kunne noen løsninger med fordel vært anderledes?

- Vil Buffalo WHR-HP-G54DD duge som router? Erfaringer? Gjerne med Xbox 360 og/eller PS3 koblet til.

- Den mest fordelaktige måten å få internet "opp til switchen"

Endret av cizz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...