cidd Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Heisann. Vi er en gjeng som driver en privat "bar", et lite lokale med et lite dansegulv, bar og sofaer. Nå er det på tide å anskaffe seg et bedre anlegg, skal kjøpe brukt. Kravet til supergod lyd er labert, er stort sett fulle glade dansende mennesker der uansett. Lokalet er i en murkjeller, så det er mye gjenklang =p Har tenkt litt på Cerwin Vega vs-10, noen erfaringer på disse? Og hvilke forsterker bør jeg kjøpe til disse? Setter stor pris på alle innspill Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Da er nok CV ett fint valg. Evt kan du velge noe PA, feks aktive høyttalere. Til CV kan du se på NAD forsterker eller de CV effekt forsterkerene. Men da trenger du også en forforsterker. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 En NAD C372 bør levere plenty med krefter til et par CLS-10. Den koster 6000kr hvis jeg ikke tar feil, men kan skaffes brukt for nedimot rundt halve prisen. Det vanskelige er å finne et brukt eksemplar Hvis det er mye gjenklang, så vil jeg anbefale at du/dere monterer en form for demping rundt om kring i rommet. TYKKE gardiner fra gulv til tak på et par vegger, eller en form for annen "bløtgjøring" av rommet vil bety mye for lyden. Lenke til kommentar
cidd Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Ok. Var innom Hifi kjeden nettopp og ble demonstrert et par cls-10. Veldig bra trøkk. Fyren der sa at C372 burde holde. Men jeg tror ikke CV vs 10 (eller vs 100 som de heter utenfor Europa) trenger en like bra forsterker. Tror kanskje en C315 vil holde faktisk, det sier hvertfall han som selger vs-10'ene. Er det noen her som har noen som helst erfaring med vs-10? Merci Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Ingen personlig erfaring med CV fra min side, annet enn at jeg har hørt de på diverse fester osv. C372 er kanskje litt mye, men jeg vil også tro at en C315 er i minste laget. Siden det er snakk om høyt volum og mange timer i strekk, så vil jeg anbefale en NAD C355 eller C352, som et greit kompromiss. De er oppgitt til å yte 2x80W, men yter så det holder. C325 kan gå til nød, men jeg anbefaler heller noe kraftigere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå