Gå til innhold

Har åpnet 360'n Min å rensket den for støv. Å det ble stor forskjell i støynivået!

XtaZ

Anbefalte innlegg

Ja som overskriften sier så har jeg nå åpnet release 360'n min å rensket den fullstendig for støv. Å skal si det var mye dritt i den! De passive kjøleribbene i den var helt tette med tjukt seigt støv å samme med hoved viftene bak. Resten av greiene inni der var dekt med blanding av tykt og tynt støv å mye av det jeg plukket ut var forsåvidt hybelkaniner. Satt en stund å børstet vekk alt med en liten male pensel å fikk vekk absolutt alt som var i den å på viftene så brukte jeg en våtserviett for å få vekk det meste av det seige støvet.

Satte alt sammen igjen å skrudde den på å skal si det ble forskjell i støyen! 360'n min har alltid hørtes ut som om viftene har gått for fullt selv om den bare har stått i dashbordet og ikke vert varm i det hele tatt men etter denne cleanupen så har støynivået i dashbordet gått ned med 3/4. Under spilling å harde økter så har støyen blit minsket med i alle fall 50% så nå må jeg si jeg er veldig fornøyd med resultatet :) Tror selve xboxen hadde godt av det også for den var så tett at jeg var egentlig forundra over at den ikke har eksplodert for lenge siden :p

Når det gjelder åpning å lukking av kabinettet så gikk dette helt greit å jeg fikk til og med tatt av å det sølv klistremerket i fronten som skal vise om man har vert inni xboxen å tukla uten å ødelegge det, å kunne klistre det på igjen senere :) Har forsikring på min maskin også så var ikke så veldig bekymra for garantien egentlig men uansett så er denne reduskjonen i støyen absolutt verdt all garanti som i verste fall har blitt borte.

Tenkte jeg bare skulle si ifra her så hvis noen sliter med voldsom støy å har hatt xboxen nesten like lenge som meg og heller ikke er redd for å miste garantien, så er det nok på tide å åpne den å få ut litt dritt som har samlet seg over tid :) Jeg er i alle fall veldig fornøyd med resultatet mitt :w00t:

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det gjelder åpning å lukking av kabinettet så gikk dette helt greit å jeg fikk til og med tatt av å det sølv klistremerket i fronten som skal vise om man har vert inni xboxen å tukla uten å ødelegge det, å kunne klistre det på igjen senere :) Har forsikring på min maskin også så var ikke så veldig bekymra for garantien egentlig men uansett så er denne reduskjonen i støyen absolutt verdt all garanti som i verste fall har blitt borte.

Okei, to spørsmål.

1) Hvordan fikk du av sølv-klistremerket? Brukte du varmepistol eller lignende, eller rev du det rett og slett av?

2) Hvilken forsikring er det snakk om? Når jeg kjøpte min på Elkjøp, fikk jeg beskjed om at en eventuell forsikring ikke var gyldig hvis klistremerket var brutt(det som fikk meg til å droppe forsikring).

Lenke til kommentar

Okei, to spørsmål.

1) Hvordan fikk du av sølv-klistremerket? Brukte du varmepistol eller lignende, eller rev du det rett og slett av?

2) Hvilken forsikring er det snakk om? Når jeg kjøpte min på Elkjøp, fikk jeg beskjed om at en eventuell forsikring ikke var gyldig hvis klistremerket var brutt(det som fikk meg til å droppe forsikring).

1: Dro klistremerket veldig forsiktig av med fingrene uten noen form for varmluftspistol eller lignende. bare halvparten da. var ikke nødvendig å dra av hele for å å kunne åpne kabinettet :)

2: Er ikke sikker på hva forsikringen het men det er 3 år å den gjelder for alt fra lynnedslag, fuktskader til at maskinen skulle blitt ødelagt på andre måter. De nevnte ikke noe om at forsikringen ikke gjaldt hvis det klistremerket var tuklet med :) Å ryker den så frister det mer å mose hele maskinen enn å vente over 1 måned på å sende den på cruise til Tyskland :S Men den har funket like fint til nå som da jeg kjøpte den å det at jeg åpnet å rensket den nå gjør nok at levetiden har blitt ganske mye forlenget så den ryker nok ikke før lenge etter at både garanti å forsikring har gått ut :)

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Det med klistremerket, tror de merker at limet ikke sitter så godt som det skal gjøre.

Hvorfor ikke heller vente til du får RRoD(som antageligvis ikke hadde vært lenge til), så sendt den inn og fått en ny?

Noen som vet om det fungerer med PC cleaner/luft på boks(støv fjerner), også blåse inn fra alle luftehull på Xbox'en? :)

Haha, har en venn som har en Xbox 360 som er dekket med et par cm med støv. Går såvidt ann å se noenting på hovedkortet :p

Lenke til kommentar
Det med klistremerket, tror de merker at limet ikke sitter så godt som det skal gjøre.

Hvorfor ikke heller vente til du får RRoD(som antageligvis ikke hadde vært lenge til), så sendt den inn og fått en ny?

Noen som vet om det fungerer med PC cleaner/luft på boks(støv fjerner), også blåse inn fra alle luftehull på Xbox'en? :)

Haha, har en venn som har en Xbox 360 som er dekket med et par cm med støv. Går såvidt ann å se noenting på hovedkortet :p

Man får ikke alltid ny xbox. I de fleste tilfellene så tror jeg de bare reparerer den du har sendt inn men så har jeg også hørt om folk som har sendt inn xboxen å fått tilbake en annen brukt en fra service. I tillegg til dette så tar det opptil 1 måned før man får den igjen etter å ha sendt den så dette frister lite :p

Lenke til kommentar
hvor mange år tar det før en eventuelt ikke får reparert xboxen gratis etter rrod?

Garantien er vel på 3 år og Xboxen har vel vært ute i 2 år? :S

Vurderer selv å gjøre det samme som trådstarter har gjort.. Få åpna Boxen og rensa monsteret..:p

Lenke til kommentar

Det Klistremerket blir vanskelig å ta av og få på igjen.

Mye av det henger igjen og kan fort bli ødelagt.. :/

Vet ikke helt om dette er så lurt...

Hvor åpner jeg den? På forsiden over de Lysdiodene?

Eller under? :S

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Jo, men det går an å opne han utan at ein kan sjå at du har opna han, for å seie det sånn...

Når ein normalt skal opne han, så riv ein i stykker eit klistremerke, men når ein opnar han på ein "lur" måte, så går ikkje klistremerket i stykker, alstå så har du fortsatt garanti.

Lenke til kommentar
Jo, men det går an å opne han utan at ein kan sjå at du har opna han, for å seie det sånn...

Når ein normalt skal opne han, så riv ein i stykker eit klistremerke, men når ein opnar han på ein "lur" måte, så går ikkje klistremerket i stykker, alstå så har du fortsatt garanti.

Hmmmm...

Korleis opne den på ein "lur" måte?:)

Lenke til kommentar

Hva går denne "lure" måten ut på ?

Er jo ikke noe problem å åpne den opp uten å rive klistremerket i to, men man vil jo se att det har blitt tuklet med da "sølv støvet"(i mangel av bedre ord :D) vil løsne fra klistremerkets bakside.

Til de som er opptatt av støy som allerede har brutt garantien vil jeg anbefale å flashe til 8x firmware, da lager ikke xboxen noe særlig mere støy med spill i enn den gjør i dashboardet uten disk i :thumbup:.

Endret av MacBain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...