CAT-scan Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Har nettopp kjøpt meg en HABU, og med den en Roccat SENSE (musmatte). Prøvde nettopp CS, og jeg kunne like gjerne brukt en trackball. Litt hastighet på musa, og det blir bare hakking, frem og tilbake og tull. Har nyeste firmware og software. I Windows har jeg ingen problemer later det til. Min første tanke var teflontøflene som følger med. At de gjør at det blir for mye rom mellom mus og musmatte. Synes det ville vært litt rart, i og med at de følger med musa. Noen som opplever det samme? Kjører forresten på 125Hz polling rate og 2000 DPI. DPI så ikke ut til å gjøre noen forskjell. Polling rate vil jeg helst ikke forandre på, siden jeg har en del annet relativt dyrt utstyr som går via USB. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Ingen som har noen som helst erfaringer med noe lignende? Brodern har samme mus, og problemet er ikke til stede hos han, hverken i XP eller Vista. Har lest om lignende problemer før dagens firmware, men siden jeg bruker nyeste firmware synes jeg det er litt rart. Anyone? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Har du prøvd din brors mus på din egen PC? Har for øvrig aldri prøvd HABU, så jeg vet ikke hvordan den fungerer, men det kan jo være gøy og teste musen hans for å se om din modell er en mandagsmodell, eller om HABU generelt ikke fungerer som det skal på ditt utstyr ellers. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Polling rate vil jeg helst ikke forandre på, siden jeg har en del annet relativt dyrt utstyr som går via USB.Det eneste som kan skje er at du USB-portene slutter å funke. Da behøver du bare å re-installere USB-driveren så er alt i orden. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Har du prøvd din brors mus på din egen PC? Har for øvrig aldri prøvd HABU, så jeg vet ikke hvordan den fungerer, men det kan jo være gøy og teste musen hans for å se om din modell er en mandagsmodell, eller om HABU generelt ikke fungerer som det skal på ditt utstyr ellers. Det har jeg ikke muligheten til å gjøre, han bor på Østlandet og jeg i relativt langt nord. Kunne selvfølgelig vært morsomt å prøve. Polling rate vil jeg helst ikke forandre på, siden jeg har en del annet relativt dyrt utstyr som går via USB.Det eneste som kan skje er at du USB-portene slutter å funke. Da behøver du bare å re-installere USB-driveren så er alt i orden. Er det slik å forstå at alle skremselsinnlegg på div. fora ang. dette bare er vås? Det har garantert ikke innvirkning på noe som helst ekstrautstyr? Uansett, bør ikke musen fungere greit med standard polling rate også? Lenke til kommentar
odd martin Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) jeg har brukt habu musen nå siden den var relativt ny. og jeg merket fort en ting, den er kresen på musematter. Da jeg kjøpte musen brukte jeg den i lag med en qpad midsense matte og da taklet ikke habu'en raske bevegelser i det hele tatt. så jeg bestemte meg får å prøve en annen musmatteså jeg kjøpte musmatten Steelpad 5L, det er en musmatte som er laget spesiellt for laser muser. med den musmatten fungerer habu helt perfekt uansett hvordan jeg beveger museb. kjører polling rate på 100hz mens DPI jeg bruker varier litt. Endret 1. februar 2008 av odd martin Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Er det slik å forstå at alle skremselsinnlegg på div. fora ang. dette bare er vås? Det har garantert ikke innvirkning på noe som helst ekstrautstyr?Pretty much. Som du sier har du dyrt utstyr og der tåler de ofte litt ekstra. Det er de billige USB-eggkokerne du får på Clasern du må passe på Uansett, bør ikke musen fungere greit med standard polling rate også?jo, ville bare nevne at pollig rate går fint å sette opp sålenge det du kobler tile rav god nok kvalitet. Endret 1. februar 2008 av Tordenflesk Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Kommer ikke til å eksperimentere med det. Har relativt dyre Roland-tangenter tilkoplet, så den får stå som den står. Ang. musmatte: Har som sagt en Roccat SENSE, kommer ikke til å bytte ut denne. Hvis HABU ikke takler en slik musmatte, så vil jeg gå så langt som å si at musen er ubrukelig (til gaming i alle fall). Hvorfor bruke en teknologi som er hyperkresen på overflate, da optiske møss, såvidt jeg har forstått, er minst like presise som lasermøss (mellom oss så tror jeg bare laser-møss er billigere å produsere, men du trenger ikke å sitere meg på det). Hadde en Razer Diamondback fra før av (som min idiotiske romkamerat helte saft på, har selvfølgelig tømt han for blod og kastet han i søpla), og den var rett og slett milevis bedre enn HABU på absolutt alt (og jeg har spilt CS på et relativt høyt nivå, og er særdeles kresen på møss, merker godt forskjeller). Lenke til kommentar
hoem2k Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hei! Du, det jeg kan si deg, er at Habu(laser mus)er ikke lagt for spilling enda. Jeg har logitech g5, det er også laser(klarer ikke å bevege meg fort). Men det beste tipset jeg kan komme med er nok at du skrur opp sensen din. Det er litt uvant i begynelsen, men du venner det til deg! Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Dette er jo bare tull, Habu er en gaming mouse. Helt uaktuelt å skru opp sens. Dessuten er musa helt forferdelig, så det er virkelig et eller annet galt. Er slik i windows også har jeg merket meg. Det er snakk om helt normal bevegelse, ikke i nærheten av rask bevegelse, så dette er en regelrett feil, musa er ikke laget for å være slik, det er helt garantert. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Jeg har gamet CS, UT og anna kos med min HABU uten å merke noe tull med raske bevegelser (har hatt den siden den kom), men så har jeg ikke musematte heller (har ikke funnet noen som funker bra med den enda), bruker bare pulten. Ikke akkurat det beste, musa blir skitten og ekkel. Må jo rense den et par ganger i uka. Syns den fungerer utmerket egentlig. Til alt fra hurtige bevegelser i CS til sakte og nøye bevegelser i Photoshop. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Lasersensorer takler ikke raske bevegelser like godt som vanlige optiske sensorer. ESR har en artikkel som belyser dette. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Ja, jeg er fullstendig klar over det, men dette er bare i helt ekstreme situasjoner. Her snakker vi ikke om raske bevegelser, men lange slake. At lasermøss ikke takler helt ultraville bevegelser er ikke saken, dette er helt vanlige bevegelser. Ultraville bevegelser takler den helt fint. Eksempel: jeg kan sitte og dra den frem og tilbake lynraskt på et lite område, og den følger hver eneste bevegelse, men om jeg drar den sakte over hele skjermen, så stopper den opp, hopper hit og dit, og klarer ikke å følge med. Dette skjer uavhengig av hvilke deler av musmatta jeg bruker. Det er helt merkelig. Jeg fatter ikke hva som er greia. Det er helt spesifikke bevegelser den ikke takler, og helt klart ikke de mest krevende bevegelsene heller. Bare lange strekninger, på en måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå