MoNoXiDe Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 En kompis av meg har kjøpt nytt hovedkort (ASUS A7N8X) og han får ikke sitt gamle AGP grafikk kort til å passe.(Vet ikke hvilket kort det er.) Er det forskjell på AGP sloten fra AGPx4 og AGPx8??? Får forklaring gjennom tlf, så får ikke sjekka det selv.... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 artigste jeg har hørt på lenge.. Det er en sånn sperre der, langs sloten. Han må skyve den bakover eller noe for så å putte kortet nedi. deretter kan han "låse" kortet fast i sloten kronglete forklart menn Lenke til kommentar
norway Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Jeg er 95% sikker på at en AGP port er en AGP port. Universell størrelse. Om det er 4x eller 8x , så er det samme størrelse. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Jeg er 95% sikker på at en AGP port er en AGP port. Universell størrelse.Om det er 4x eller 8x , så er det samme størrelse. jeg kan legge til de siste 5%ene for deg alt er likt Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Nå finnes det et par spesielle AGP-kort som blant annet er i Compaq sine gamle desktop pc'er. Det kan være et sånt det er snakk om her. EDIT: Det er ikke forskjell på slot'en, men hvordan det festes i kabinettet. Det kan jo være et PCI-kort kameraten din har? Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Slik som Alastor sier. Både Compaq og IBM har "spesielle" agp kort i visse maskin modeller. Og det samme har heilt sikkert andre produsenter av datamaskiner også. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Slik som Alastor sier. Både Compaq og IBM har "spesielle" agp kort i visse maskin modeller. Og det samme har heilt sikkert andre produsenter av datamaskiner også. nja, men dette er da på eldre intel systemer?? Vi snakker om et AMD system av nyere dato her (les: nForce2 chipset = DDR) Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Slik som Alastor sier. Både Compaq og IBM har "spesielle" agp kort i visse maskin modeller. Og det samme har heilt sikkert andre produsenter av datamaskiner også. nja, men dette er da på eldre intel systemer?? Vi snakker om et AMD system av nyere dato her (les: nForce2 chipset = DDR) Jau jau... men han HADDE et gamlere system. Det kan jo også være at han har et gammelt AGP-Pro kort. Isåfall er det ikke rart han ikke får det til å passe, da A7N8X har en "vanlig" AGP slot.. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Du sa det var et gammelt skjermkort? Det er godt mulig at det gamle skjermkortet er av typen som krever 3 Volt. De har en annen kontakt. Se her: http://www.pcworld.no/dataguiden/index.cfm...D1346C6F0AA32BD Scroll litt ned på siden skal du få se 6 forskjellige AGP porter :o AGP kort er ikke bare bare. Dette trenger du ikke bekymre deg over da det gjelder nyere hardware. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Jeg er 95% sikker på at en AGP port er en AGP port. Universell størrelse.Om det er 4x eller 8x , så er det samme størrelse. jeg kan legge til de siste 5%ene for deg alt er likt Der tok dere begge feil. Det er to hoved typer. AGP og AGP-Pro. AGP-Pro er lengre enn AGP, og kan ta både vanlige AGP kort og AGP-Pro kort. AGP-Pro kort vil derimot IKKE passe i en "vanlig" AGP slot. Men dere har rett i at om det er AGP 4x eller 8x, så har ikke det noe med saken å gjøre. Du har også forskjellige versjoner. AGP 3.0 er den nyeste. Grafikkort basert på denne versjonen, MÅ som regel ha en AGP 3.0 slot (1.5V) da AGP 2.0 (?) går på 3V. Men du kan som regel bruke AGP 2.0 baserte KORT på en AGP 3.0 slot, da sloten kan gi både 1.5V og 3V. Nå har jeg også sett at enkelte nyere hovedkort med den nye versjonen kun støtter AGP 3.0 grafikkort. Ser nå at linken til AMD-King forklarer ting bedre enn jeg gjør Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Men dere har rett i at om det er AGP 4x eller 8x, så har ikke det noe med saken å gjøre. Du har også forskjellige versjoner. AGP 3.0 er den nyeste. Grafikkort basert på denne versjonen, MÅ som regel ha en AGP 3.0 slot (1.5V) da AGP 2.0 (?) går på 3V. Jeg trodde AGP 3.0 var på 0.8V, mens AGP 2.0 "leverte" 1.5V? AGP 1.0 kunne bare gi 3.0V... Men du kan som regel bruke AGP 2.0 baserte KORT på en AGP 3.0 slot, da sloten kan gi både 1.5V og 3V. Nå har jeg også sett at enkelte nyere hovedkort med den nye versjonen kun støtter AGP 3.0 grafikkort. Igjen, er det ikke 0.8V og evt. 1.5V, men ikke 3V da den ikke støtter AGP 1.0? Men i ren fysisk utformelse passer et AGP 1.0 kort ned i en AGP 2.0 slot, og omvendt, samme gjelder mellom AGP2.0 -> 3.0, men jeg tror ikke du får pressa ned et AGP 1.0 kort i en AGP 3.0 slot... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Jeg er 95% sikker på at en AGP port er en AGP port. Universell størrelse.Om det er 4x eller 8x , så er det samme størrelse. jeg kan legge til de siste 5%ene for deg alt er likt Der tok dere begge feil. sant my bad... anyway skakke ha noe å si da, det sitter da en universell port (pro)på ASUS'en?? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Denne burde gi en grei avklaring: http://www.ertyu.org/~steven_nikkel/agpcom...patibility.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå