Lars-Erik Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Har nå prøvd å stille inn bildet så bra jeg kan. Med THX kalibreringstest, så med SVT2 prøvdebilde for å sammenligne DVD-komponent med RGB og analog. Og instillingene er ikke helt like alle steder for å få likt bilde, men det er kanskje normalt. Noen andre som har samme TV og egne instillinger å dele/sammenligne. Slet litt med lysstyrke. Når man kunne se alle firkantene på prøvebildet ble det for lyst. Ble bra akkurat når den nest mørkeste fløt sammen med mørkeste. Er det riktig (har ikke noen anvisning for hvordan man bruker prøvebildet :-) Jeg bruker en dekoder på SCART RGB, og det er "heavy" komprimering på noen kanaler, og der virker faktisk "artifakt reduksjonen" bra, men den gjør bildet litt mer diffust, spesielt sammen med støyreduksjon, så da har jeg den av... OK, her er iallfall instillingene :-) 32PFL7762D Komponent SCART RGB Analog tuner Lysstyrke 55 52 55 Farge 40 37 40 Kontrast 53 50 53 Skarphet 1 2 2 Horisontal 55 Vertikal 41 Kontrast+ På På På Aktiv kontroll På På På Støyreduksjon Av Av På Artifakt red Av På Av Natural Motion På På På Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå