Gå til innhold

Vista finner ikke min P-ATA disk

Nissen

Anbefalte innlegg

Jeg koplet nettopp inn en ny harddisk i maskinen min av typen WDC WD1200JB-32EVA0 ATA Device. Alt så i utgangspunktet bra ut. BIOS fant harddisken, og disken startet opp...

Problemet er at Windows Vista ikke kjenner igjen denne disken, og klarer derfor ikke å automatisk installere noen driver for den. Med andre ord så ligger harddisken på listen under Enhetsbehandling, men den er ikke installert.

Finnes det en driver som løser dette problemet, eller er rett og slett ikke harddisken kompatibel med Windows Vista 64-bit?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du vært i Diskbehandling og initialisert disken?

Alle nye disker må man jo selv initialisere i Diskbehandling.

http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm

Disken vises ikke i Disk Management... Det virker som om Vista ikke "forstår" at det er en harddisk jeg har koplet til på grunn av at driveren ikke er installert. :ermm:

Har søkt litt rundt om på nettet og funnet ut at det ikke er en driver til selve disken jeg trenger, men en harddisk kontroller driver. Noen som hvet hvor jeg finner noe slikt?

Lenke til kommentar
Kan blir vel noe vanskelig hvis du ikke forteller hvilken kontroller du har. ;)

Hva er egentlig en harddisk-kontroller, og hvordan finner jeg ut hvilken kontroller jeg har? :roll:

Hovedkortet mitt er forøvrig av typen Asus M2N32-SLI/Deluxe, nForce590 SLI AM2, og det er på IDE inngangen til dette jeg har koplet til harddisken som slave, mens en DVD-spiller er master...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...