Rage_Hunter Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Hatt litt problemer med en nyinnkjøpt PC (tre måneder) med at den til min irritasjon bare rett og slett skrur seg av. Det merkelige er, at dette skjer greit nok som oftest under "load", men ikke på alle spill. Merket det ganske kraftig når jeg skulle til å fyre opp nyinnkjøpte The Witcher her om dagen, og den skrudde seg enkelt og greit av når jeg loadet spillet. Med patching funket det ikke bedre, men fikk på en mystisk måte klart å kjøre i gang spillet. Spillet krasjet litt senere, og da jeg skulle fyre det på igjen, skrudde pcn seg av igjen. Stone cold. World in Conflict, TW M2: Kingdoms og Company of Heroes kan kjøres på fullt uten noe lignende skjer. Temp ved load: GPU: Husker ikke, men var innenfor normale temps CPU: 42 C Specs: GeForce 8800 ULTRA (Driver 169.25 (Oppdatert)) 6000+ Athlon 64 Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI 4 GB OCZ OS: Vista Ultimate 64-bit (100% oppdatert, hotfix til Witcher ville ikke la seg innstallere, tar det som at det var allerede oppdatert gjennom Windows Update) Ikke clocket Håper dere kan ha peiling på hva det er. Nevnte PSU i overskriften, men det er snakk om en Epsilon 800w som jeg fikk i bytte for en gamlere PSU som var ødelagt fra Komplett. Jeg sitter her forvirret, irritert og grublende over hva som kan være feilen med systemet! Er dette "normalt" med vista? Vi snakker at PCn skrur seg rett og slett av, ikke CtD eller Bluescreen. Jeg vet jeg ber om mye, men takker for alle svar jeg får Problem nr. 2: Jeg har et til problem som mest sannsynlig er driverrelatert, men å oppdatere eller lignende ser ikke ut til å ta livet av feilen uansett. Til tider blir det CtD med beskjeden "nvlddmkm har sluttet og virke og skjermdriveren har blitt gjenopprettet". Har søkt og søkt på svar til begge disse, men dere er altså mitt kanskje ikke helt siste håp, men det hadde vært herlig om dere hadde visst svar på en eller begge av problemene mine Endret 21. januar 2008 av Rage_Hunter Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Håper dere kan ha peiling på hva det er. Nevnte PSU i overskriften, men det er snakk om en Epsilon 800w som jeg fikk i bytte for en gamlere PSU som var ødelagt fra Komplett.Jeg sitter her forvirret, irritert og grublende over hva som kan være feilen med systemet! Er dette "normalt" med vista? Det er ikke alltid så populært å si det når de som liker 64-bit "hører på" men du skal ikke se bort ifra at det nettopp har noe med det å gjøre. Det finnes jo enkelte programmer og spill som sliter litt med det. Men så lenge det bare skjer med The Witcher (om jeg forstod deg rett?) så skal du ikke bekymre deg for verken systemet eller PSU`en. World In Conflict og Company Of Heroes har jeg ikke spilt, men også de krever vel sitt av systemet, og så lenge de går uten problemer, så ville jeg heller undersøkt litt mer rundt The Witcher. Det er ikke nødvendig å snu "opp-ned" på alt som fungerer, bare pga det spillet Det kan være noe med driveren. Det er ikke alltid den aller nyeste driveren er den beste, og vil du prøve noen av de tidligere versjonene, så finner du de på denne siden. Begynn med den nest nyeste osv. Ulempen er jo at det kan påvirke noe av det som allerede fungerer, og da er du like langt. Som sagt; sjekk litt mer ang The Witcher. Du kan prøve noe (eller alt) av dette først; - slå av UAC - kjør uten Aero hvis du har det - kjør programmet/spillet som Administrator (skal vel ikke være nødvendig hvis du slår av UAC, men prøv likevel) Problem nr. 2: Til tider blir det CtD med beskjeden "nvlddmkm har sluttet og virke og skjermdriveren har blitt gjenopprettet". Dette er en velkjent feilmelding, og du er langt ifra den første som får den. Lenge siden jeg fikk det sist, men enkelte mener at også dette kan være noe med Aero-funksjonen i Vista. Så igjen; slå den av og se om det hjelper. Iallfall mens du spiller. Eller før du starter spillet da Endret 21. januar 2008 av cheeba Lenke til kommentar
Rage_Hunter Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Takker for svar Satt oppe til kl nærmet seg fem før jeg gav meg og da hadde jeg eliminert snart alle feilene. Løsningen var rett og slett å oppdatere til 169.28 (Beta) og skru av Aero. UAC var noe av det første jeg søkte meg frem til for å kvitte meg med. Gud så irriterende. Så man kan si at disse krasjene egentlig er som XPs CtD eller Bluescreens? Bare at nå gidder de ikke vise feilmeldinger de bare skrur av PCn din rett og slett? Hvis PCn skrudde seg rett av på XP snakket vi med en gang Hardwareproblemer så du forstår hvorfor jeg var nervøs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå