hnilsen Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hei. Sitter her med 3 PC-er som er koblet på samme router. Problemet mitt er at ikke alle pc'ene finner hverandre via nettverket (alle pc'ene skal skrive ut dokumenter via den en PC-en sin printer). 2 av maskinene finner hverandre, men den siste vil ikke dukke opp i nettverket. Dette har fungert tidligere, men ikke nå lenger. Muligens noen som har tuklet med noen innstillnger... Dersom jeg søker etter PC-er i nettverket så finner jeg bare 2 av maskinene. Setter STOR pris på om noen kan hjelpe meg med å finne løsningen på dette? På forhånd takk. Mvh. HN Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hvilket OS har PCene? Den maskinen som ikke finnes på nettverket. Ser den de 2 andre? Om du har XP, så høyre klikker du på "min datamaskin". Så egenskaper->computer name. Så sjekker du at "arbeidsgruppen" til alle PCene er identiske. Er de spesifikke mapper du skal dele så høyre klikker du på de, velger "deling" og huker av på det som er. ps. Det hadde vært fint om du hadde gitt oss litt mer informasjon rundt dette, så er det lettere å hjelpe. Lenke til kommentar
hnilsen Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Jeg har winXP på alle maskinene. Denne maskinen finner bare den ene av de andre som er tilkoblet samme routeren. Denne maskinen er det ingen andre som finner og denne ser kun en av de andre maskinene (+ kommer opp sitte eget navn også) Alle maskinene har samme arbeidsgruppe (som heter workgroup) Edit: printeren er satt som "shared" og en mappe på denne "usynlige"-maskinen Endret 20. januar 2008 av hnilsen Lenke til kommentar
hnilsen Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 ingen som har noen løsning på dette??? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Kontroller firewall. Sett nettverksID på nytt. Sett workgroup på nytt. Kontroller tillatelser på den delte printeren. Søk etter printserver (Søk etter datamaskin)fra den isolerte maskinen. Ping printserver IP fra den isolerte maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå