mesha Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Jeg har nettop instalert Ubuntu på en eldre pc og problemet er at jeg ikke har nett på den. Jeg har lastet ned VLC for Ubuntu og overført på en minnepenn til den pc. Problemet er så: Hva gjør jeg videre? Hadde vært greit om du kunne forklart hva jeg må gjøre step for step i terminalen! På forhånd takk! Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hvis du har lastet ned deb fil(.deb i enden) er det bare å gjøre slik du gjør med exe filer på windows. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 hvis du har en .deb fil så gjør du slik: bruker@maskin ~$ sudo dpkg -i /bane/til/fil/vlcblablabla.deb Så skal den installere seg... -C- Lenke til kommentar
mesha Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg finner ikke filen Lastet ned herfra: http://linux.softpedia.com/progDownload/VL...nload-2608.html Jeg lastet ned som tar.gz Lenke til kommentar
genstian Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Da er det kildekode: cd /usb/pen tar xvf ****.tar.gz cd *** ./configure --exec-prefix=/usr --prefix=/ make sudo make install Lenke til kommentar
vegham Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg anbefaler deg til å kun installere pakker på systemet ditt, så slipper du å rote det til. VLC pakker finnes det rikelig av. Bare å velge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå