Gå til innhold

Blåskjerm under Vista installasjon... [Løst (ha under 3GB minne)]

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop fått meg en ny PC, derfor skaffa jeg meg en OEM versjon av Vista Ultimate 64-bit.

Først prøvde jeg å installere Vista, fikk blåkjerm etter første restart :cry: . Prøvde igjen, samma resultat.

Deretter installerte jeg min gode gamle XP SP2 OEM 32-bit... Ja da det funka, så jeg tenkte at det kunne hende at det var for varmt inni pcen. Så jeg innstallerte everest: Skrivebord; hovedkort ca 34 grader, prossessor ca 34 grader, og skjermkort ca. 66 grader. Deretter oppgraderer jeg BIOS og alle andre drivere.

Dagen etter prøver jeg meg på nytt med Vista, etter å prøvd på div ting i BIOS så kom ikke blåskjermen, drudde jeg... Nå kom den ihvertfall til at den viste at den fortsatte installasjonen, den driver med det en liten stund... Men så blir det søren meg blåskjerm igjen. (Har XP installert på den andre harddisken)

Jeg formaterer og prøver på nytt, og det samme skjer hver gang... Nesten alltid mens dan loader... :mad:

Derfor lurer jeg på om noen kanskje har hatt det samma problemet, eller kan komme med gode forslag?

(Jeg vet at mange syns Vista suger, men det er ikke det jeg spør om. Hvis noen får veldig lyst til å skrive det :p )

Endret av MADGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vista suger! :tease: neida. Jeg regner med at du ikke har en 32-bits prosessor som hører hjemme på museum i maskina di, og ettersom at du får denne feilen i installeringa og ikke etter installering av drivere og software, så regner jeg med at det er en hardwarefeil. Det er vell ikke tilfeldigvis en selvbygd stasjonær pc du har? Akkurat hvilken hardware som feilen sannsynligvis ligger i er vanskelig å vite uten at man har prøvd seg fram. Men det forundrer meg at XP virker. Kan du beskrive hvilke komponenter som er i maskina di?

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...