Gå til innhold

(PC på TV) Fylle skjerm og fobedre bilde (adapter?)

cdr

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge brukt TV'en min som sekundærskjerm, for avspilling av DVD og film.

I det siste har den dårlige oppløsningen plaget meg mer og mer. Jeg bruker S-Video, og forstår det sånn at denne standarden sender ut bildet med en fast oppløsning, slik at det ikke kan justeres eller strekkes. I verste fall er det tre sett med rammer rundt bildet..

Jeg lurer derfor på om noen vet om et adapter, eller en slags boks, som man kan bruke mellom PC-en og TV'en, som forbedrer bildet og skalerer det i forhold til oppløsningen på TV'en.

Jeg mener å ha hørt om en slik boks i en tråd for flere år siden; Boksen får input via DVI eller VGA. Bildet forbedres via en enkel brikke og kobles til TVen via scart eller lignende.

Takker på forhånd for alle kommentarer, erfaringer og innlegg generelt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri hørt om den boksen, men hvis det finnes og det fungerer så er jo det flott :)

Hva slags skjermkort og tv har du?

Jeg bruker selv en kombinert s-video/scart kabel (s-video fra pc og scart inn på tv) og det fungerer helt fint.

Skjermkortet mitt er 8800GTS og tv`n er en 52" Thomson.

Har du prøvd å forandre oppløsning i kontrollpanel for skjermkort før du starter filmen?

Eller en annen metode som kanskje funker; hvis du bare "drar ut" videospilleren i høyde og bredde til den passer i tv-bildet, enten i Clone eller Dual modus. Eller var det det du hadde prøvd?

Det har kanskje noe med tv`n din å gjøre, eller skjermkortet. S-video har iallfall alltid fungert hos meg. Jeg starter filmen med vanlig oppløsning på pc-skjermen som er 1680x1050, og bildet blir alltid bra på tv, helt uten noen rammer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...