Gå til innhold

BK: Beholde opprinnelig vinkling eller rotere?

RandiA

Anbefalte innlegg

Synes motivet i dette vinterbro/tunnell-bildet var litt morsomt, bildet er bare lysnet litt, i bilde nr.2 har jeg rotert litt og dermed mistet noe av bildet. Mitt spørsmål er om bildet gir best form med den opprinnelige vinklingen, eller ved at det blir snudd litt?

RabdiA

post-92574-1200862165_thumb.jpg

post-92574-1200862199_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ganske var på det med rett horisont, men her så synes jeg at orginalen fungerte best.

Du mister såpass mye i bunn at det ødlegger bildet.

Når jeg ser nærmere etter så synes jeg ikke at horisonten er så skjev allikevel. :)

Synes bildet funker bra jeg.

Lenke til kommentar
Er ganske var på det med rett horisont, men her så synes jeg at orginalen fungerte best.

Du mister såpass mye i bunn at det ødlegger bildet.

Når jeg ser nærmere etter så synes jeg ikke at horisonten er så skjev allikevel. :)

Synes bildet funker bra jeg.

Takk skal du ha...ja, jeg også er nøye på det med rett "grunnlinje", men var noe i tvil her, for jeg tror nemlig jeg tok bildet nokså "rett"..det er broen som går litt oppover der, hvis man på originalen ser på gjerdet til venstre, så er det nokså i vater. Synes originalen gir litt morsommere effekt også..tunnell-effekten kommer bedre frem. Men det er interessant å høre andres reaksjon på bilder. Takk for det.

RandiA

Lenke til kommentar
Begge bildene er kuttet i topp da, ikke bra.

Hvorfor må du kutte deler av det? Du kan jo bare legge på kanter med clonestamp.

Jeg har ikke kuttet originalen noe nei...du har et viktig poeng der, at tretopper bør få litt fri himmel over seg, men nå var det den beste måten å stå på der for å få med tunnell og det hele, mulig det kunne vært gjort annerledes ja...(men frosne fingre, og litt stress for å få med seg mest mulig den dagen det var fint og bra lys.... :) )...men alltid bra med tips og påminnelser, så har man det i tankene neste gang...hva er ikke bildekritikk for :yes:

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...