Gå til innhold

Fjerning av CPU-kjøler?

ProZacx

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg vet ikk om dette er den rette plassen å posten, men håper allikvel at noen av dere vet svaret.

Jeg skal kjøre en linux server hjemme og vil ha den til å g å så rolig som mulig uten å bruke penger på det.

Og da vurderte jeg å klokke den ned til 400Mhz eller noe og fjerne cpu vifta og la kjøleribba stå.

Vil dette gå tror dere?

Jeg har tidligere bare hatt den på om dagen og etter en hel dag så ligger CPU-varmen på ca. 30 grader.

Noen som kan hjelpe, tipsen meg?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøp deg en slik billi kjøler på komplett.no, og ta av vifta!

Det har jeg jort på min, og den er 50C i Windows. og når jeg spiller er den veldig varm.. (65C), men har 1 kabinett vifte da... så da blir den 60....

har faktisk en 2100+!@2200+ =) så skal funke flott med bare ribbe på din CPU! =)

Lenke til kommentar

Det har jeg  jort på min, og den er 50C i Windows. og når jeg spiller er den veldig varm.. (65C), men har 1 kabinett vifte da... så da blir den 60....

har faktisk en 2100+!@2200+ =) så skal funke flott med bare ribbe på din CPU! =)

men du, sikker på at du måler riktig temp a? høres litt rart ut liksom

Lenke til kommentar

Det har jeg  jort på min, og den er 50C i Windows. og når jeg spiller er den veldig varm.. (65C), men har 1 kabinett vifte da... så da blir den 60....

men du, sikker på at du måler riktig temp a? høres litt rart ut liksom

Hmm.. jør vell det... Er sensor ganske nerme kjerne! Men har sotte på vifta igjenn nå, på 5v. da hører jeg den ikke.. CPU i Wodows er 45... =)

Begynte å planslipe litt i stad, så skal ta den av igjenn snart! =)

Jaja.. Nå er CPU ødelagt! =( den er 50C når jeg er inne i bios! og 50 når jeg har den på 1300 mhz... =(, forbanna kjølepasta asså! (Vist den kortslutta broene)

Lenke til kommentar

Det er en Intel Pentium III 800MhZ.

Jeg har ingen andre vifter i kabinettet og jeg kjører for tiden linux på den.

Bare spør hvis det er mer dere trenger å vite, fordi jeg vil gjerne har et fort-som-mulig svar på dette spørsmålet.

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...