Dovrebanen Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hei Vi har en bil her som lager litt lyd i dumper/asfaltskjøter og lignende. Det kommer fra venstre framhjul. Skikkelig stygg metall mot metall-lyd. Lyden kommer også i disse tilfellene: Gynger bilen opp og ned på fjæringa Beveger hjulet hardt fremover når bilen er jekket opp. Ka trur dokk? Gåent fjærbeinslager eller bærekule? Eller kanskje hjullager. Men jeg syns det rart lyden kommer ved enkel gynging når bilen står i ro. Bilen er en Opel Vectra fra sent nittitall. Har stramma alle bolter og muttere for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 siden det er en opel vil jeg tippe at det er fjera/dempern som begynner å bli gåen.. har mekka litt på en 89 omega og den hadde så og si samme feilen... ble borte da jeg skifta fjera... Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Uten at jeg kjenner Opel noe særlig...hadde akkurat samme symptomer på en Pug 405, og da var det nederste foringa på et stabiliseringsstag som hadde tatt ferie. (visstnok en vanlig feil på den bilen, kosta ca 250,- i del og ett kvarter i arbeid) Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Først og fremst så pleier disse og knirke bak.... Sjekka at ikke fjæra er knekt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå