Neo Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Jeg har store problemer med å få phpmyadmin til å fungere knirkefritt med php 4.3 og apache 1.3. Det går greit å oprette tabeller, endre struktur på tabeller osv, men det er ikke mulig å se på innholdet i en tabell. Da får jeg bare en standard feilside hvor det står action cancelled. I apache sin error_log står det bare følgende: child pid 6847 exit signal Segmentation fault (11) Dette er en veldig uklar feilmelding mener nå jeg. Noen som har noe forslag utenom å bytte til php 4.1 / php 4.2? Alle råd taes i mot med takk. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Tjohei Spm: har du testet 4.2 med samme phpmyadmin og httpd? Sikker på at det er php'en og ikke apachen, evnetuelt mysql'en? (Siden det er en childprosess av httpd'en som dør) -Dante Lenke til kommentar
Neo Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Har testet php 4.1 med phpadmin, men på en annen boks. Har laget php-sider som kobler seg opp mot mysql-databasen min og utfører diverse operasjoner på denne uten noe som helst problemer. Lurte kanskje på om det er noen variable som må settes i php.ini. Har satt register_globals (eller hva det nå het) = yes. Siden phpmyadmin bruker php til å koble seg opp til databasen. Hva er da forskjellen på den metoden phpmyadmin bruker og den metoden jeg bruker i mine php-sider? Hva trenger phpmyadmin som ikke jeg trenger? Er ganske sikker på at det ikke er phpmyadmin sin feil, da jeg har prøvd forskjellige versjoner av denne. Hvis det ikke er andre muligheter enn å prøve forskjellig kombinasjoner av apache og php, så får jeg gjøre det.... Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Som jeg husker så trenger ikke phpmyadmin register global satt på. Men litt vanskelig å si helt utifra ingenting hva som forårsaker problemet ditt =) Prøv og feil.. finnes ikke bedre enn det =) -Dante Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå