Gå til innhold

Ser etter 1,5TB ekstern - anbefalinger?

Huginn

Anbefalte innlegg

Morn!

Begynner å gå tom for lagringsplass nå, og har vel innsett at det er på tide å investere i en del GB når jeg først skal kjøpe, nærmere bestemt 1500 GB (1,5TB). Noen som har noen anbefalinger? Har sett på Buffalo Drivestation og WD MyBook Premium Edition. Problemet er dog at jeg ikke kan finne noe særlig omtaler om noen av dem - fant en litt gammel artikkel et sted som testet forskjellige harddisker hvor WD sine MyBooks kom godt ut av det, men dette var snakk om 500GB. Ble litt usikker på WD etter å ha lest en kommentar på en litt dyrere utgave av denne som sa at den var så bråkete at det ble en forstyrrelse.. Som sagt har jeg ikke hørt noe som helst om Buffalo.

Harddisken skal i hovedsak brukes som ekstra lagringsplass som stort sett hele tiden vil stå ved siden av laptopen min, men det hadde jo vært greit om jeg kunne ta den over til naboen uten flyttebil.

Veldig takknemlig for alle kommentarer ;), og sorry hvis dette er på feil subforum, var ihvertfall det nærmeste jeg fant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for kjapt svar! ;)

Virker som det kunne vært en bra idé, men selv med en ganske billig harddisk inni blir jo prislappen fort 1000 kroner høyere enn de to jeg foreslo. Er det stor kvalitetsforskjell/støynivåforskjell på disse?

-mrHenrik :)

Lenke til kommentar

Alt jeg vet er at Synology går for å være et annerkjent kvalitetsmerke på dette området hvor bla. varme og støy tas hensyn til. Men det kan godt hende man betaler litt for merket også.

EDIT:

Jeg så ikke at du kanskje så etter et USB tilkoblings produkt(DAS). Synology produktet er et 1Gbit NAS produkt som man kobler rett på nettverket og hvor som helst i nettverket. Det gir mange fordeler og den kan opperere som server uten at PC-er er påslått etc.

Dvs. den er helt uavhengig av en maskin.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ah, det forklarer jo prisen litt ja. ;) En harddisk på nettverket hadde nok vært knall, men vet ikke om jeg er villig til å gi så mye for en ting jeg egentlig ikke har noe særlig bruk for.. Takker for anbefalingen uansett! :)

Blir nok USB-tilkobling ja, noen som har noen anbefalinger der?

-mrhenrik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...