BSorBor Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Dersom jeg har et (nettverk) av 2 PC-er og bare telefonkontakt ved den ene PC-en med modem. Er det da mulig og evt. hvordan å komme på nettet fra den andre PC-en. [ Denne Melding var redigert av: BSorBor på 2002-01-08 13:51 ] Lenke til kommentar
tvika Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Ja, ved å dele internettilgangen på maskinen med modem. Slik gjør du: Høyreklikk mine mine nettverkssteder (på skrivebordet) og velg egenskaper eller trykk start --> kontrollpanel --> nettverk. På konfigurasjonssiden velger du legg til --> protokoll og velg Deling av internett-tilkobling Velg egenskaper for ms exploreren --> tilkobling --> instillinger for lokalnett (nederst) --> deling.. --> under instillinger velger du aktiver deling av internett-tilkobling. (sikkert tilsvarende hvis du bruker netscape) Du kan også velge at du skal ha ikon i høyre hjørne. Du vil da se en liten jordklode. Ved å trykke denne kan du hvis ønskelig deaktivere delingen. Dette forrutsetter seff at maskinene er satt i nettverk __ TV [ Denne Melding var redigert av: tvika på 2002-02-12 20:02 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå