V3se7 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Et bilde tatt en gang i sommer. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Stilig! Slenger du på utstyret du brukte, exif og gjerne hvordan du stilte opp bildet ()regner med fluen er død ? Tenkte på å lasge en serie med andre insekter? Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Stilig! Slenger du på utstyret du brukte, exif og gjerne hvordan du stilte opp bildet ()regner med fluen er død ? Tenkte på å lasge en serie med andre insekter? Tviler på at den flua er død. Fokuset ditt er genialt, du har sinnsykt bra skarphet rundt "øynene" til flua, og det var stilig i svart/hvitt. Det jeg likte mindre var de irriterende prikkene under flua. De forstyrrer en del! Post exif da! Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Datta bildet var skikkeleg bra! Skarpheiten var perfekt og fluga kom på rett plass i bildet. Er ikkje mykje å utsette på datta bildet Lenke til kommentar
V3se7 Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Takk alle tilbakemeldingene Ekko: Jeg brukte et Canon 350D med canon 100mm makroobjektiv hvis jeg ikke husker feil. Jeg brukte ikke noe annet utstyr enn det. Flua er som cv-trial gjetta på fullt levende. Så jeg har ikke gjort noe spesielt for å stille opp bildet, det er tatt i bakgården mens flua stod på en eller annen slags plate. Jeg har ikke tenkt noe på å lage en serie ettersom objektivet mitt er faren min sitt og er en times kjøretur unna. Men kan jo alltids se hva jeg finner på i sommerferien Cv-trial: De prikkende er noe som er på underlaget der flua stod men hadde jeg tatt meg tid til å lære med photoshop så kunne jeg jo alltids ha fjernet dem (; Exif: Dato og tid for siste filendring: 2007:09:08 22:00:43 Opptaksutstyr produsert av: Canon Bildeopptak gjort med modell: Canon EOS 350D DIGITAL Bildet er skapt av: unknown Eksponeringstid: 0.003125 Blendertall: 5 Eksponeringsprogram: 2 ISO-hastighet: 200 Lukkertid: 8.32193 Blenderåpning: 4.64386 Eksponeringsavvik: 0 Største blenderåpning: 2.96875 Målemodus: 5 Blits: 16 Brennvidde: 100 X-oppløsning i fokalplanet: 3954.23 Y-oppløsning i fokalplanet: 3958.76 Oppløsningsenhet i fokalplanet: 2 Egendefinert gjengivelse: 0 Eksponeringsmodus: 0 Hvitbalanse: 0 Motivtype: 0 EDIT: Hva betyr det egentlig når det står "blits: 16"? Jeg er nesten 100% sikker på at jeg ikke brukte blits. Endret 20. januar 2008 av V3se7 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Faen meg 100% likt et bilde jeg har selv, og flua i prikk lik! Skal se om jeg får lasta opp et bilde senere i dag. Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Sykt bra bilde og øynene er nesten skremmende klare. Tror jeg må ha et Macro objektiv snart. Ser av EXIF at du har guffa på mye lys (+86) og mekka WB til 8100 Kelvin, men uansett bildet ble bra det. Ikke noe Blits i bruk her ref EXIF. /L Lenke til kommentar
V3se7 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Ja bildet er rimelig hardt redigert i lightroom. For å få bakgrunnen hvitere, sånn går det når man ikke kan bruke photoshop Hvis noen er interessert i originalbildet kan jeg godt laste det opp. Lenke til kommentar
V3se7 Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Her er originalen, den er konvertert rett fra raw. Lenke til kommentar
pian Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Huff. Jeg digga det øynene i supert fokus, alle titusen. akkurat nok dybdeskarphet også. synd det ikke var jeg som tok det tilbake til vinduskarmen med makroen... Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Det var kjempebra bilde! Likte god utsnittet, fargene, ja alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå