fudun Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Nesten alle nye kort som kommer nå med RAID, støtter bare raid med to s-ata disker eller en av hver type. Dette irriterer dritten ut av meg, særlig fordi det er dårlig med bra s-ata disker ennå. - Og raid med en av hver, hva er det for noe tull? Det er mulig det finnes endel nye Socket A kort med parallell ATA raid, men det sliter jeg med å finne. Noen som har oversikt over dette? Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Det pleier å være 2 kontakter for ATA 133 også da, og noen ganger ATA 100 også.. Men jeg har kikket mest på P4 kort.. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 To kontakter er ikke det samme som raid da. Pussig at så få har peiling på dette. Er det ingen som bruker raid her ute? Hardiskytelse har jo brått litt å si da. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 har asus a7v8x og der er det 2x s-ata og en ata-kontakt alle er raid-koblet men er det da mulig å ha to ata-harddisker på ata-raiden eller er det bare en harddisk? Lenke til kommentar
fudun Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Det du nevnte der er akkurat problemet mitt. Er det ingen som har et svar? Synes det er skikkelig unødvendig å måtte bruke en sata->ata overgang for å bruke raiden. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 like greit og kjøpe en pci raidkontroller, koster d samme som sata til ata konverter (ca 500kr) og da kan du ha 2 raid når du skal ha sata en gang i framtiden. Jeg har en pciraidkontroller selv om jeg har sata raid, tenkte og sette inn 2X10k western digital raptor når de er kommet og kjøre med 2 raid, det kommer til og gå unna les denne for eksakte svar på de forskjellige typer raid: http://www.hardware.no/guider/raid/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå