Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Livet går i dass!


Anbefalte innlegg

Jepp livet ditt går i dass. Det gjør den helt til du slutter å skylde på andre. Om du leser en uke av og på og tar med deg den vanen inn på vgs kommer du aldri å komme inn på høyskole/universitet.

 

Løsningen for deg er enkel: 2-4 timer hver dag etter skolen med lesing og løsing av oppgaver. Jeg blir flau over playstationgenerasjonen som tror at resultater kommer uten å løfte en finger. Ikke alt som skal være så jævlig morrosomt, men må til for å få godene senere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Løsningen for deg er enkel: 2-4 timer hver dag etter skolen med lesing og løsing av oppgaver. Jeg blir flau over playstationgenerasjonen som tror at resultater kommer uten å løfte en finger. Ikke alt som skal være så jævlig morrosomt, men må til for å få godene senere.

Hehe, du glemmer at fingrene er noe de er flinke til å løfte, men kanskje ikke noe mer?

Lenke til kommentar

Hvorfor deg? Fordi du ikke er spesielt teoretisk anlagt men allikevel forventer å få gode karakterer. Pugg den gule ordboka i nynorsk til du blir blå i ansiktet, gjør leksene dine over en lengre periode og ikke forvent å bli professor i løpet av en uke. Få foreldrene dine til å høre deg i lekser hver dag. Spør om mattehjelp hjemme eller på skolen. Få inn det elementære før du setter i gang med pensum.

Endret av Ingar
Lenke til kommentar

Ingenting er umulig. Jeg misunner deg som har så klare mål for hva du vil bli. Hadde jeg visst akkurat hva jeg skulle bli, så hadde jeg fått kjempemotivasjon til å få 5 i snitt++. Men jeg hakke peiling. Snittet mitt er ganske bra det, men det hadde hjulpet med noe emne å jobbe målrettet mot.

 

Du har tydeligvis bestemt deg for å bli fotograf. Vel, da er det bare å begynne å jobbe med lekser. Er det ikke gøy å få gode resultater etter god jobbing da?

 

Det verste jeg vet nå er å få ett spørsmål på en prøve som jeg ikke har peiling på. Tenk så fælt. Den instillingen min mot å unngå dette har gjort underverker. eg bruker også konkurranseinstinktet mittt for hva det er verdt. Fyfaen som det hjelper.

 

Jobbe, jobbe og JOBBE!

Lenke til kommentar

Din historie minner meg en smule om min. Jeg har også planer om å begynne på Medier og Kommunikasjon og har også fotografyrket i bakhodet. Jeg fikk kjempedårlige karakterer til jul. Litt høyere enn deg, sånn rundt 4,2 vil jeg tro. Jeg har skjerpet meg totalt og har hittil i år fått en sekser og tre femmere på prøver vi har fått tilbake. Dette var resultater jeg ikke trodde jeg ville få til å oppnå, men ved å stå på og jobbe godt med stoffet har jeg altså klart det. Nå kommer jeg inn på akkurat den skolen jeg vil. Heldigvis. Lykke til og stå på!

Lenke til kommentar
Herregud for ei jævla sutring. Det er godt mulig at noen av lærerne dine ikke er helt fair, men slutt å pek fingre og si at du har ikke den og den karakteren på grunn av han eller henne.

 

Du er ikke ferdig med ungdomskolen enda, og livet går i dass? Slutt å syt. Det er ingen som sier at du MÅ bli fotograf umiddelbart. Du har hele livet på å ta en utdannelse.

 

Hadde vært glad som faen hvis jeg bare hadde stått i alle faga mine, jeg.

 

 

Unødvendig. Jeg skjønner hva du mener, men feil måte å si det på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...