dePt Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hei. Venter i disse dager på en Macbook. Denne har 1gb ram ferdiginstallert, men tenker heller å sette i 2*2gb. Jeg lurer derfor på om noen vet om en plass jeg finner dette? Mpx. selger bare 2gb sett, og FotoVideo er de eneste jeg har kommet over som selger 4gb. Jeg antar et det her: http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=87277 er snakk om 2*2gb, men det står ingen plass. Noen som vet om dette er 2 brikker? Lurer også på om noen har bestilt hos fotovideo, og kan si noe om leveringstid evt. service? MVH XobiN Lenke til kommentar
dePt Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 må bli to slike da? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344192 Noen som vet om noen billigere? 1k er vel overkommelig, men om jeg kan spare inn litt så får jeg kjøpt meg ei mighty mouse og snart. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Så PCutstyr.no hadde de samme brikkene til 449,- elns, men føler meg litt tryggere på komplett da. Ingen andre som har mac ram? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Er slik MAC ram noe spessielt eller? Ser det er fler nettbutikker som reklamerer for at de har MAC ram.. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Aner ikke :S Tror ikke de er ulike vanlig "pc-ram" men har ikke fått noe konkret svar på det. Blir ikke veldig forrundret om de koster det dobbelte, men er kliss like vanlige brikker Lenke til kommentar
dePt Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Gir denne en liten bump, da jeg lurer på om mac bruker "vanlig Pc-ram"? Om ikke, forklar forskjellen om du kan Lenke til kommentar
agito Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Macbook bruker helt vanlig SO-DIMM minne, ifølge deres nettsider er vel spesifikasjonene på minnet noe som dette 1GB (two 512MB SO-DIMMs) of 667MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300); two SO-DIMM slots support up to 4GB Edit: Og ja, Apple tar dobbelt så mye for helt vanlig minne. Endret 21. januar 2008 av agito Lenke til kommentar
SuXz0r Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Trodde det var slik at Apple hadde "godkjent" Mac ramen jeg da, sånn for sikkerhets skyld sånn at det passer. Men er ikke sikker, kanskje en eller annen kan si meg om det er riktig eller feil ? SuXz0r Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Står ikke noe sted på sidene deres at intel maskinene krever spesialram. De har egne guider for hvordan å skifte ut minne på enkelte modeller og de beskriver bare vanlig SO-DIMM DDR2 på de fleste nye modellene. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Noen som kan finne 2 passende 2gb brikker til meg da? Er så paranoid at jeg er sikker på at om jeg finner noen selv, så passer de ikke. Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Dem har jo MAC minne på komplett, er jo bare å se der Lenke til kommentar
dePt Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Ja, men i følge forskjellige kilder er ikke det forskjell på Mac-ram og Pc-ram. Det at de sier at det er Mac-ram er vist bare melking. (Vet ikke om dette stemmer) Men fant i alle fal brikker ned til 305,- som i følge de jeg har snakket med på nettbutikken skal passe i macbook. Endret 25. januar 2008 av XobiN Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Det er jo egen kattegori som heter MAC ram på komplett, så er vel riktige dem som er der.? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Mac er en PC. Så ja. helt vanlig PC minne går fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå