Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

15" sub i lukka kasse, hva anbefales?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Polk Audio DB series 2x12" nå, kosta meg 3500kr for 6 måneder siden nå.. men den kassa tar nesten opp all bagasjeplass, så trenger noe mindre! Hører mest på hip hop, så trenger ikke rask og tight bass.. er mer på utkikk etter en dyp og god bass nå..

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar
Får bedre respons og trøkk med to mindre subber,som 10-12 tommer.Jeg hadde to 11" focal,det trøkka sinsykt,men di kosta skjorta og da...

Nok en som ikke har peiling på hva han snakker om...

HVORFOR mener du at du får bedre respons med 2x10" feks??

En 15" er ikke noe tregere, eller har dårligere respons en en 10", eller en 6" for den del.

Det gjelder bare å mate den riktig ;)

Trådstarter: En dynabel DY9815 er en meget bra 15", og trives godt i 50 liter kasse, du finner den på dynabel.no

Lenke til kommentar

Hadde i min tid anlegg til over 30tusen i bilen,bygget allt selv,vil si jeg har endel erfaring.......Du trenger en kraftig batteripakke og en rimelig stor og god forsterker.Ikke umulig å få trøkk i en 15",hadde en kompis med det i bilen-ble uvell av å sitte i baksete :wow: ,men trenger som sagt å få ut mer amp pr. trøkk...

Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til å ikke velge 15" element, så lenge du har plass til det så er det bare å kjøre på. Kan abselutt bli like god lyd i en 15" sub , som i en 10 eller 12.. Eneste er at det trenger en god del større kasse, men det får du igjen for mer lyd og vil spille like pent.

Lenke til kommentar

En kompis hadde for et par år siden en 15" jbl i lukka kasse i bilen sin.. den kassa var bitte liten, men spilte noe helt jævlig(bra altså)! Bedre enn de fleste 10" og 12" jeg noen gang har vært borti.. Derfor jeg kunne tenkt meg det nå selv.. Har også hørt en del positivt om subbene til MTX.. Noen som har vært borti MTX før?

Lenke til kommentar

Ringte inn til Fort Knox i Drammen nå, og han anbefalte en ground zero sub til 2500kr som visstnok skulle slå jævlig bra og også være rask! De kunne også lage en kasse til bilen for 2000-2500kr.. Da får jeg bare håpe jeg får solgt den polk kassa mi, så blir det bra!

Om noen vil ha en splitter ny(på vei til meg i posten nå) JBL PX300.4 forsterker så er det bare å si ifra! hehe.. den er på 123,5w rms x4 i 4ohm!

Lenke til kommentar

Hvor får jeg lukka kasse til 15" billigere? Kassa til 1300 var laget av 19mm MDF plater!

Edit: Netshop.no(faktisk) selger en 50l lukka kasse laget i 19mm mdf til 790kr.. kanskje jeg går for den!

Edit2: bsbildeler hadde faktisk samme kassa på tilbud til 400kr! og de hadde den på lager også

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Siste gang jeg bestiller derfra ihvertfall! På siden står det at den er på lager, jeg får en bekreftelse på at jeg kan komme å hente den.. Og når jeg kommer ned så får jeg beskjed om at de ikke får den inn på lager før tidligst april! Og de kunne ikke gi meg noe rabatt på en annen 15" kasse heller.. det er latterlig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...