Makaakaaa Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Hei. Mine to 8800GT fungerer ikke i SLI. Jeg finner begge to i PCWizard, men der står følgende: GPU #1 : NVIDIA GeForce 8800 GT (512 MB) GPU #2 : NVIDIA GeForce 8800 GT (512 MB) Technology SLi : No Coolbits : No Noen som aner hva problemet er? Har koblet til bridgen som fulgte med HK. EDIT: Skirvelief Endret 24. januar 2008 av BungieMan Lenke til kommentar
Makaakaaa Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Endret emnet, fremfor å lage en ny masete tråd. Velger i samme slengen å bumpe denne. =) EDIT: Vil kanskje problemet løse seg når jeg får installert SP2? Hvis SP1 ikke støtter SLI liksom? Endret 23. januar 2008 av BungieMan Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) I biosen må Sli funksjonen være slått på. Endret 23. januar 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Du må nok uansett aktivere SLI i drivernes kontrollpanel. Høyreklikk på skrivebordet. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 http://www.directron.com/whatissli.html http://www.slizone.com/object/slizone_howt..._templateId=495 http://peripherals.about.com/od/videograph...s/enablesli.htm Lenke til kommentar
Makaakaaa Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Du må nok uansett aktivere SLI i drivernes kontrollpanel.Høyreklikk på skrivebordet. Fungerer dårlig, når kontrollpanelet ikke finner 2 stk. kort i SLI. Får denne meldingen når jeg går inn i kontrollpanelets "SLI-modus for flere GPUer" : "Grafikkkortet ditt har støtte for NVIDIA SLI - teknologi (skalerbart koblingsgrensesnitt). Før du kan aktivere SLI, må alle grafikkortene monteres i PCI Express-spor med 4x båndbredde eller mer." However, har enda ikke funnet SLI - aktiverings-saken i BIOS. Har endevendt hele BIOS, finner ingenting. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) However, har enda ikke funnet SLI - aktiverings-saken i BIOS. Har endevendt hele BIOS, finner ingenting. Du får lete litt hardere... Den er der +Skjermkortene skal plasseres i de "blåe" PCIe slåttene, bundet samme med SLi-bridge. (ïdiotsikkert ) Endret 23. januar 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Makaakaaa Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) However, har enda ikke funnet SLI - aktiverings-saken i BIOS. Har endevendt hele BIOS, finner ingenting. Du får lete litt hardere... Den er der +Skjermkortene skal plasseres i de "blåe" PCIe slåttene, bundet samme med SLi-bridge. (ïdiotsikkert ) De er plassert der ja Med SLi-bridgen som fulgte med HK. Men uansett, da får jeg leite videre! Takk for raskt svar! EDIT: Skriveleif Endret 23. januar 2008 av BungieMan Lenke til kommentar
Makaakaaa Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Den var aktivert, noe den har vært hele tiden. Var bare usikker på om det var riktig Option i BIOS jeg hadde aktivert. Det var det. Da var det heller ikke det som var problemet. Noen andre som har forslag? Takker for svar, og tips. EDIT: Som nevnt i første posten: PCWizard finner begge kortene. BIOS update har jeg prøvd uttalige ganger, men ASUS UPDATET klarer ikke å komprimere filen (får feilmld). Lastet ned ny driver til Chipset, og ny driver til skjermkort. Og, kan også nevne at det var kun to Options i BIOS som var relevante. En med SLI Broadband (eller noe), som jeg stilte til Enabled. Og en annen, med noe av det samme navnet, som jeg stilte til Auto. (Enten Disabled eller Auto). INGEN av de andre Optionsa hadde (tilsynelatende) noe som helst med SLI og gjøre. Har lastet ned driver til BIOS via Asus.com, men hvor legger jeg denne filen? Takk for alle svar. =) Endret 23. januar 2008 av BungieMan Lenke til kommentar
andylove Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Det kan jo være sånn at du trenger en BIOS update. Lenge siden du har gjort dette? Hva med drivere? Siste versjon av disse også? Hva med kortene? Sitter begge slik de skal? Ordentlig montert? Du kan jo begynne med å beskrive hva i bois du har stilt på. Hva heter emnet du har endret? Og rediger postene dine fremfor å dobbeltposte. Endret 23. januar 2008 av andylove Lenke til kommentar
Makaakaaa Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Da har jeg oppdatert BIOS, forsatt ingen forandringer. Ingen som har flere tips? Har det noe å si hvilken vei bridgen sitter? Lenke til kommentar
Makaakaaa Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Sjekket enhetsbehandling. Begge kortene fungerer som de skal. Da må det være SLI-bridgen som er fysisk ødelagt? Kan ikke fatte hva annet det kan være.. Et sammendrag: Har oppdatert drivere til følgende: Chipset - BIOS - Skjermkort SLI er aktivert i BIOS. Både enhetsbehandling og PCWizard finner kortENE. Nvidia kontrollpanel gir meg følgende beskjed: Grafikkkortet ditt har støtte for NVIDIA SLI - teknologi (skalerbart koblingsgrensesnitt). Før du kan aktivere SLI, må alle grafikkortene monteres i PCI Express-spor med 4x båndbredde eller mer." De er satt ned i de to blåe PCIE slottene, med SLI bridge koblet begge kortene. Endret 24. januar 2008 av BungieMan Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 SLI aktiverer du vel ikke i bios uansett? Du setter bare inn begge kortene med SLI-bridge på, sørger for at begge enhetene er installert. Dette kan du sjekke i enhetsbehandling under display adapters eller skjermkort/skjermadaptere. Så er det bare å åpne nvidia-kontrollpanelet. Under 3d-settings der skal det være noe som heter Set SLI configuration eller noe lignende på norsk og der velger du å Enable SLI. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Det kan jo være verdt et forsøk følge denne oppskriften: 1. Avinstallér driverne 2. Fjern rester med DriverCleaner 3. Ta ut det ene kortet. Behold et skjermkort i den øverste porten 4. Installér nye drivere (fullstendig, altså med ferdig reboot etc.) 5. Sett i skjermkort nr. 2 Selv gjorde jeg det på denne måten når jeg installerte SLI. Dette var på et annet hovedkort (P5N-E SLI), og når jeg da satte i skjermkort nr.2 ble dette gjenkjent automatisk, og etter reboot poppet det opp en ballong om muligheten for å aktivere SLI. Dette gjordes i Nvidia's kontrollpanel. Lenke til kommentar
Makaakaaa Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) TUSEN TAKK WONDERSTIVI! Da var alt i skjønneste orden! Tusen takk til alle som hjalp meg! Endret 24. januar 2008 av BungieMan Lenke til kommentar
andylove Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Det kan jo være verdt et forsøk følge denne oppskriften: 1. Avinstallér driverne 2. Fjern rester med DriverCleaner 3. Ta ut det ene kortet. Behold et skjermkort i den øverste porten 4. Installér nye drivere (fullstendig, altså med ferdig reboot etc.) 5. Sett i skjermkort nr. 2 Selv gjorde jeg det på denne måten når jeg installerte SLI. Dette var på et annet hovedkort (P5N-E SLI), og når jeg da satte i skjermkort nr.2 ble dette gjenkjent automatisk, og etter reboot poppet det opp en ballong om muligheten for å aktivere SLI. Dette gjordes i Nvidia's kontrollpanel. Veldig bra! Fantastisk fin løsning du kom med. Jeg har fulgt denne tråden med spenning siden jeg har lurt veldig på feilen eller hvor skoen trykket. Nesten så det svaret der burde stått sticky under skjermkort tråden. Godt jobba! Lenke til kommentar
noobn Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hei folkens! Hvor får man tak i en SLI bridge connector? finner ikke igjen den som jeg sikkert ha fått med... Har 2 x Nvidia GeForce 8800 GT Lenke til kommentar
Poks Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Her f.eks. http://www.sidewindercomputers.com/flslicafornv.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå