cruelphotography Skrevet 20. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2008 Hjemmeportretter av en gammel dame tatt i fht lærlingeoppgavene mine. Brukt d80 og Sb800 i en litedome xs. liker selv slagskyggen og det negativet rommet. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 20. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Begge bildene syntes jeg var bra På det første ser hun litt ensom og maplassert ut i en stor sofa(kanskje det var meningen) Mens på det andre bildet ser hun mere avslappet ut og i sitt "rette" element Litt tungvint skrevet men Edit: jeg kan ingenting om farger osv da, så det skal jeg heller ikke uttale meg om Endret 20. januar 2008 av daruu Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. januar 2008 Begge bildene var meningen å føles litt monotone, og litt ensomme. Mulig det første lyktes litt bedre? Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 20. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2008 Det var spennende bilder. Jeg likte komposisjonen på den førset, men ikke skyggen. Jeg likte at bildet var veldig høyt der. Det andre bildet syns jeg du kunne gått litt lenger bak, fått med hele lampen og litt mer av rommet. popphoto.com hadde en kåring av årets beste bilder der det var et portrett av en gammel dame i sitt hus, der fotografen også hadde fremstillte huset. Du burde sjekke ut den for litt inspirasjon, han hadde forresten også fått fjernet nesten alle skyggene i bildet sånn at bildet ser mer ut som i virkeligheten, og ikke like sterke skygger man ser i kameraer. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 20. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2008 Synes det første bildet var absolutt best. Så stiv og ensom som hun sitter viser virkelig stemning, og gir rett og slett inntrykk av hvor kjedelig de eldre har det. Komposisjonen er god, og den tekoppen som står på bordet er en god detalj. Nakne vegger er også fint. Det andre bildet appelerer ikke like mye til meg. Ikke dårlig, men her ikke komposisjonen like spennende, og bildet virker ikke like gjennomført. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. januar 2008 Helt enig med IceFox. hadde sett for meg det første (med tekopp og alt) flere dager i forveien. Det andre ble litt mere impuls! Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 21. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2008 Nettopp. Det første bildet skinner gjennomførelse i forhold til det andre. Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 22. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2008 synes absolutt du har fått fram den stemningen du ville på det første bildet. Men slagskyggen ble en tanke dominerende syntes jeg. Bildet er såppass symmetrisk at jeg føler skyggen gjør bildet litt "tungt" på den siden" - dessuten har du også kaffekoppen på samme siden. Men flott utrykk. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2008 Slagskyggen er der for å skape en følelse av surrealisme, om det får den til å bli mere velplassert? Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 22. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2008 hehe. Den gir i alle fall mer av den dystre følelsen. Men om du hadde plassert kaffekoppen på den andre siden ville du fått diagonal linje igjennom bildet som ville gitt det mer symmetri. Det er også symmetriet jeg liker med bildet - personen midt i bildet mot det tomme rommet gir virkelig følelsen av ensomhet. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2008 Koppen er der for å bryte, og kanskje også forsterke det som er symmetrisk, og "ensomheten" =) Det som var tanken, ihvertfall. Mulig det ikke funker, though, men det er slik jeg føler det Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 joda - koppen funker bra den, men slik jeg ser det hadde koppen passet bedre på andre siden av bordet for å kompensere skyggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå