Dibben Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Har nylig kjøpt meg en gammel golf ll med 1.8 benzin motor.Problemet er at den er treig i aksen.Gif full gass,så fusker den endel før den begynner å akselerere.Slipper jeg gassen litt opp,napper den noe før den stabiliserer seg.Når jeg gir full gass igjen,napper og fusker den endel før den tar.Virker også som gasseren ikke åpner skikkelig på fullt turtall.(to trinn)All respons mottas med takk. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Når skifta du tennplugger sist? Lenke til kommentar
Dibben Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Har ikke peil,har hatt bilen i en uke...er forresten en gassermotor.Skal skifte allt av tenningsdeler til uken,bilen står på jobb nå så jeg får ikke gjort noe ennå.Fusker noe på tomgang når den er varm og.Lukter benzin... Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Tipper svaret er så enkelt at motoren er sliten. Hvor langt at bilen gått? Utett motor oppfører seg sånn som du beskriver. Sjekk også tenningssystemet. Et sted å starte er å kikke nøye ned i motorrommet når det er mørkt. Ser du at det slår gnist over noen steder, så må ting byttes. Lenke til kommentar
Dibben Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Bilen har gått 192.000."Damekjørt"-vil si en dame i 40-50 årene som har hatt bilen.Kan være den er noe daukjørt.....? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 En tunghørt dame som ikke vet hvordan man presser inn en gasspedal sliter på bilen ja... Men prøv nå først å ta en liten service på bilen før du kaster den utenfor grøfta! Lenke til kommentar
Dibben Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Kjøpte bilen for 4000.Den er grei nok og går fremmover! Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Som sagt, det lureste er å bytte ut plugger,tenningsdeler og kanskje bensinfilter? Du kan jo starte med å ohme pluggkabler, anntar at den har fordeler. Sjekk da fordeler om den er i orden og rotoren. Lenke til kommentar
Dibben Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Da var allt av tenningsdeler skiftet.Fikk målt forbruket i dag.0.77.Vet ikke om det går å få det bedre?KJører hardt med mange bakker.Virker som blandingen er noe feit,men jeg vet ikke hvordan jeg justerer... Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Skift olje og filter, noe som sannsyneligvis vil hjelpe på kompresjonen hvis den er dårlig. En olje som ligger i en motor som er daukjørt er sannsyneligivs full av bensin og derfor ganske tynn. Da tetter den dårligere rundt stemplene og trykket kan da reduseres med flere bar. Endret 22. januar 2008 av LiamH Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Hva med å ta en helt vanlig service? Når du setter den inn, ber du verkstedet kontrollere "fusk ogdårlig trekkraft". Ellers kan det godt være en luftlekkasje mellom forgasseren og manifolden, det er ganske vanlig at den pakninga sprekker. Lenke til kommentar
Dibben Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Vanlig service koster jo like mye som bilen...!!Gjør allt selv på gamle biler.Skal skifte pakningen og olje så snart tiden strekker til.Takker for kjappe svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå