Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Omregistrere caravelle til personbil

Spagetti

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte å ta ut ett sete i min Caravelle og omregistrere til personbil. Jeg lurer på hvilke kostnader det medfører og hvor mye det blir. Bilen er førstegangsregistrert i 97 leste litt på forumet her og de sa at biler over 12 år så var omregistreringsavgift gratis? Stemmer det? hvor mye krever biltilsynet for å skaffe nytt vognkort og se at et sete er fjernet?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta kontakt med biltilsynet før du tar ut noen seter, før var det hvertfall viktig og få ett papir derfra slik at man kunne vise dette hvis man kom i kontroll på kjøreturen mellom der man plukket ut setet og kontrollen. Og ta seg friheter i avgiftshelvete er skumle saker.

Lenke til kommentar
Ta kontakt med biltilsynet før du tar ut noen seter, før var det hvertfall viktig og få ett papir derfra slik at man kunne vise dette hvis man kom i kontroll på kjøreturen mellom der man plukket ut setet og kontrollen. Og ta seg friheter i avgiftshelvete er skumle saker.

Ja, sant, du må kunne dokumentere når setet ble fjernet (etter 10-årsfristen), ellers kan du bli avkrevd en kjempesum i engangsavgift (differansen mellom full personbilavgift og minibussavgift)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...