Spagetti Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hei! Jeg tenkte å ta ut ett sete i min Caravelle og omregistrere til personbil. Jeg lurer på hvilke kostnader det medfører og hvor mye det blir. Bilen er førstegangsregistrert i 97 leste litt på forumet her og de sa at biler over 12 år så var omregistreringsavgift gratis? Stemmer det? hvor mye krever biltilsynet for å skaffe nytt vognkort og se at et sete er fjernet? På forhånd takk! Lenke til kommentar
joka Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 ingen omregistreringsavgift.. for bilen skal jo ikke omregistreres avgiftsmessig statusendring er gratis når bilen er 10 år, (første gangs registrert i norge må være 10 år siden) kontrollen koster 430 kr Lenke til kommentar
Spagetti Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Takk for svar! Må jeg avtale når kontrollen skal skje eller er det bare å komme uanmeldt? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Takk for svar! Må jeg avtale når kontrollen skal skje eller er det bare å komme uanmeldt? Noen biltilsyn har drop-in muligheter, men de fleste har nok timebestilling. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Ta kontakt med biltilsynet før du tar ut noen seter, før var det hvertfall viktig og få ett papir derfra slik at man kunne vise dette hvis man kom i kontroll på kjøreturen mellom der man plukket ut setet og kontrollen. Og ta seg friheter i avgiftshelvete er skumle saker. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Ta kontakt med biltilsynet før du tar ut noen seter, før var det hvertfall viktig og få ett papir derfra slik at man kunne vise dette hvis man kom i kontroll på kjøreturen mellom der man plukket ut setet og kontrollen. Og ta seg friheter i avgiftshelvete er skumle saker. Ja, sant, du må kunne dokumentere når setet ble fjernet (etter 10-årsfristen), ellers kan du bli avkrevd en kjempesum i engangsavgift (differansen mellom full personbilavgift og minibussavgift)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå