enemigo Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Jeg har 2stk 256mb rambrikker i maskina. Hovedkortet er MSI K7N2G. I system properties står det at jeg har 256mb ram. Stemmer dette? Er det slik dual DDR fungerer? Gir dual DDR høyere ytelse i stedenfor høyere kapasitet? Har prøvd å søke litt rundt for å finne info om dette, finner ingen ting. Og manualen til hk'et er noe av det mest talentløse jeg har sett! Knut Lenke til kommentar
qdos Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Er du sikker på at brikkene står i riktige sloter? Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 I slot 1 & 3 booter ikke maskina, står i slot 2 & 3 nå. 3 må brukes for å få dual DDR står det i manualen. Kikka i bios nå. Fant ikke noe måte å enable dual DDR. Der stod det også at total system memory var 256mb. K Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Er du sikker på at begge ram-brikkene fungerer og at ram-sloten fungerer skikkelig? Prøv å bruk bare en og en ram-brikke for å se om begge er i orden. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Brikkene var i orden i forrige uke, kan jo teste igjen... Kan teste slotene også. Men skal en brikke fungere i hvem som helst av de tre slotene? På enkelte hk må man bruke en gitt slott hvis man bare har en brikke. K Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Kan virke som brikka i slot 3 ikke var dytta helt inn. Dytta den helt inn, men maskina ville ikke starte fordet. Flytta brikke fra plass 1 til 2, ikke noe reaksjon. Bytta plass på brikkene, hjalp ingen ting. Prøvde å starte maskina med en brikke i slot 1, gikk fint. Prøvde med den andre brikka i slot 1, gikk fint. Så kommer det neste problemet. Prøvde å starte maskina med brikkene i plass 1 og 2. Ser under oppstarten at nå har jeg 512mb. Men maskina gir meg blå skjerm og følgende feilmelding rett før lasting av windows: Bios is not fully ACPI compilant. Og så stod det noe mer om jeg kunne holde inne f7 under installasjon for å ikke installere ACPI. Holder det med en bios oppdatering her eller? K Edit: Skal jeg bruke Live update funksjonen til å oppdatere bios? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 mm nei du skal ha 512 Lenke til kommentar
Madman Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Hei. Hvilken ram har du? På mitt Msi kt4v prøvde jeg med 2 512mb 400mhz, det gikk ikke. Hovedkortet støttet kun 1 400mhzbrikke. Byttet til 2 333mhz og fikk da rett ram som er 1Gb. Kanskje det er det som er problemet ditt? Det skal stå i manualen under ram. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Har en PC2100 og en 2700 brikke. Det lille som står om RAM i manualen sier at alle hastigheter (tom 400) skal virke. K Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Jess! Det virka etter en bios oppdatering. 3,10 -> 3,20 Må innrømme at jeg var litt nervøs når jeg flasha bios'en i dag ettersom jeg herpa et hk på bios oppdatering i går! Knut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå