Gå til innhold

dual DDR og 2x256ram gir totalt 256mb ram?

enemigo

Anbefalte innlegg

Jeg har 2stk 256mb rambrikker i maskina. Hovedkortet er MSI K7N2G. I system properties står det at jeg har 256mb ram.

Stemmer dette? Er det slik dual DDR fungerer? Gir dual DDR høyere ytelse i stedenfor høyere kapasitet?

Har prøvd å søke litt rundt for å finne info om dette, finner ingen ting. Og manualen til hk'et er noe av det mest talentløse jeg har sett!

Knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan virke som brikka i slot 3 ikke var dytta helt inn. Dytta den helt inn, men maskina ville ikke starte fordet. Flytta brikke fra plass 1 til 2, ikke noe reaksjon. Bytta plass på brikkene, hjalp ingen ting. Prøvde å starte maskina med en brikke i slot 1, gikk fint. Prøvde med den andre brikka i slot 1, gikk fint.

Så kommer det neste problemet. Prøvde å starte maskina med brikkene i plass 1 og 2. Ser under oppstarten at nå har jeg 512mb. Men maskina gir meg blå skjerm og følgende feilmelding rett før lasting av windows:

Bios is not fully ACPI compilant. Og så stod det noe mer om jeg kunne holde inne f7 under installasjon for å ikke installere ACPI.

Holder det med en bios oppdatering her eller?

K

Edit: Skal jeg bruke Live update funksjonen til å oppdatere bios?

Lenke til kommentar

Hei.

Hvilken ram har du?

På mitt Msi kt4v prøvde jeg med 2 512mb 400mhz, det gikk ikke.

Hovedkortet støttet kun 1 400mhzbrikke. Byttet til 2 333mhz

og fikk da rett ram som er 1Gb.

Kanskje det er det som er problemet ditt?

Det skal stå i manualen under ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...