Piratpjokken Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Jeg går på VGS nå, er 16 år men fyller 17 tidlig i mai. Så jeg lurte litt.. Hva tror dere om deltidsjobber? Jeg har ikke noe fast å gjøre på, så jobbtidene er ikke noe problem. Dermed begynte jeg å tenke om jeg kunne få en plass på sportsbutikk, eller en vanlig butikk.. Eventuelt bokhandelen. Så mine spørsmål er: Hvilke andre alternativer? Lønn? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 prøv å få en jobb i en butikk som driver med noe du har interesse/ selger noe du kan noe om... lønn avhenger mye men veit at for ufaglærte butikkansatte fra 18år og opp har en gjennomsnittslønn på ca 118kr pr time i Norge så du kan nok ikke forvente deg mer en kanskje 90kr pr time Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 jeg synes jeg las noe om at minstelønnen var 96.. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Det er ingen lovfestet minstelønn i Norge Lenke til kommentar
granny Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Vet at det stadig er mangel på støttekontakter - du kunne ikke tenke deg det da? Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 kan du forklare litt nærmere på den typen jobb, granny? Lenke til kommentar
granny Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 kan du forklare litt nærmere på den typen jobb, granny? Hvis du har litt tid å avse, og du kunne tenke deg å jobbe med mennesker som trenger litt hjelp for å komme seg ut på ting (kan være alt fra psykisk uthviklingshemmede til andre som har litt sosiale problemer). Følge på kino, kafè, være med å handle, bowling, spille data... ja.. igrunnen alt som den personen kan være interessert i. Du lønnes av kommunen, og kan melde deg på "familie og velferd" eller hva det nå måtte hete i din kommune. Kan kanskje virke noe skremmende hvis du ikke er vant til noen som er litt annerledes, men liker du mennesker er det en fin utfordring, og også en fin måte til å få deg jobb innen f.eks PU (jobbe i boliger for psykisk uthviklingshemmede..) der er det alltid bruk for folk, spesielt gutter, og det er rimelig godt betalt siden det er helge/kveldsjobbing med de tillegg det fører med seg. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Det er fullt mulig å få jobb i sportsbutikk ihvertfall! Tenker de fleste butikker ansetter en 16 åring. Bare lag en god og oversiktlig søknad+CV og møt opp personlig der du søker! Ta daglig leder fast i hånda, og se personen inn i øya! Vær positiv! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 man må være myndig for å bli støttekontakt... søstern var det... Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 man må være myndig for å bli støttekontakt... søstern var det... Der tar du feil.. Ene kompisen min i nabokommunen er 16 år som meg, og jobber som støttekontakt. Lenke til kommentar
granny Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 man må være myndig for å bli støttekontakt... søstern var det... Ok - har ikke sjekket det jeg - vet bare at de ønsker støttekontakter som er tilnærmet i alder til den det søkes for. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 søstern søkte på slikt da hu var 17 men fikk kun til svar at det var lovpålagt å være 18 år i slike jobber... så hu fikk ikke før dagen hu var 18 Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Må man ikke også disponere bil for å jobbe som støttekontakt? Bumper denne da jeg lurer på å søke. Lenke til kommentar
granny Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Må man ikke også disponere bil for å jobbe som støttekontakt? Bumper denne da jeg lurer på å søke. Det kommer vel litt an på hva du som støttekontakt skal "brukes" til. Vitsen er jo at den du skal være støtte for får kommet på ting som vedkommende har lyst til. Ta kontakt med "bestillerenheten/familie og velferd" der du bor så får du svar. Noen "brukere" har jo også egen bil, og da bør jo støttekontakt ha førerkort - så sant ikke bruker kjører selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå