Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Switch med wlan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke kjøpe en slik switch som du da linket til, pluss et accesspunkt?

En router har begge funksjonene i en boks som er like rimelig som et aksesspunkt i innkjøp.

Det er bare å slå av utdeling av ipadresser (DHCP) og bruke switchen som vanlig.

Fordel er en boks, en strømforsyning og lavere pris.

 

Vel, den switchen han linket til har jo 24 porter. Og han nevnte ingenting om router. :)

Lenke til kommentar

vel... mulig jeg ikke er veldig hardcore på dette her. men det er en kontorløsning med server osv...

 

har en switch med 24 porter, som alle er i bruk. det er koblet opp en trådløs ruter til denne. det blir ustanselige ip-konflikter. klarer ikke for harde livet å få stoppa dette da switch og ruter deler ut de samme adressene til forskjellige maskiner.

Lenke til kommentar
vel... mulig jeg ikke er veldig hardcore på dette her. men det er en kontorløsning med server osv...

 

har en switch med 24 porter, som alle er i bruk. det er koblet opp en trådløs ruter til denne. det blir ustanselige ip-konflikter. klarer ikke for harde livet å få stoppa dette da switch og ruter deler ut de samme adressene til forskjellige maskiner.

 

En switch deler normalt ikke ut ip-adresser.

 

Til trådstarter. Skal du ha switch med WLAN må du så vidt meg bekjent opp på noe sånt som modulbaserte Cisco-switcher 50+k-klassen med mindre noe har skjedd her de siste par årene.

Lenke til kommentar
Nettverk / kontorlandskap?

2003 Server SBE eller vanlig.

Serveren skal dele ut IPadresser.

Slå av DHCP i Router/Access punkt og Switch.

Slå på og bruk DHCP/DNS på serveren.

Problem løst?

 

Ja problemet med duplicate IP addresser kommer nok av at serveren deler ut IP addreser i tillegg til ruteren.

Har du prøvd å slå av DHCP i ruteren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...