Akidon Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Maskinen min begynner å bli ett par år gammel nå, så jeg tenkte kanskje jeg kunne oppgradere litt så den muligens holder ett år til. Jeg har ikke råd til noe stort for øyeblikket så tenkte kanskje et nytt skjermkort kunne gjort litt forskjel. Maskinvaren er som følger: -AMD X2 3800+ manchester @ 2.5GHz -Mist 600W -DVI lan party N4 SLI -2048Mbyte minne -nVidia 7800 GT Testet også maskinen på system requirements lab. De mente også at jeg burde skaffe ett bedre skjermkort. Så hva tror dere. Er det mulig å øke ytelsen der uten at det blir alt for dyrt? Endret 20. januar 2008 av Akidon Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Er jo ikke akkurat så treig maskin du sitter med Men hvor mye eksakt har du å bruke på skjermkort? for det er det du trenger Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Har ikke tenkt så mye, men rundt tusenlappen kanskje. Trenger vell ikke det mest avanserte for å matche resten av maskinvaren. Eller det vet jeg jo egentlig ikke, er igrunn derfor jeg spør Litt bedre formulering er vell kanskje hvilke skjermkort matcher maskinvaren best? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 8800GT gir mykje ytelse for pengane. Pris rundt 1600-1700 for billigste. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Hvorfor er det egentlig prisforskjell på samme type kort? Det skal vell gi den samme ytelsen så sant de ikke er klokket fra fabrikk? Og 8800GT er vell litt overkill? Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Har ikke tenkt så mye, men rundt tusenlappen kanskje. Trenger vell ikke det mest avanserte for å matche resten av maskinvaren. Eller det vet jeg jo egentlig ikke, er igrunn derfor jeg spør Litt bedre formulering er vell kanskje hvilke skjermkort matcher maskinvaren best? Du finner ikke ett kjappere skjermkort til pcen din enn det du har til 1000 lappen eneste du kan vurdere er jo kanskje: Radeon HD 2900 PRO 512 Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hvorfor er det egentlig prisforskjell på samme type kort? Det skal vell gi den samme ytelsen så sant de ikke er klokket fra fabrikk? Og 8800GT er vell litt overkill? Sant det. Men forskjellen er i pakkeinnholdet og kjøleren. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Kan jeg bruke Radeon på mitt hk da? Tenker også at 8600gt gir en god del i ytelsesøkning. Og det ligger nå på 1090kr på netshop fra asus. Eller er jeg helt på jordet nå? Hva med dette 8800gt skjermkortet fra asus? Føler at det blir litt overkill. Men jeg er ikke gniten heller. Endret 20. januar 2008 av Akidon Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Du skal greie å bruke Radeon kortet på ditt hovedkort ja Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Kan jeg bruke Radeon på mitt hk da? Tenker også at 8600gt gir en god del i ytelsesøkning. Og det ligger nå på 1090kr på netshop fra asus. Eller er jeg helt på jordet nå? Hva med dette 8800gt skjermkortet fra asus? Føler at det blir litt overkill. Men jeg er ikke gniten heller. Radeon kortet vil funke så lenge du har PCI Express 16x på kortet ditt, og siden du allerede har ett 7800GT antar jeg at det ikke skal være noe problem. Er bortkastet penger å kjøpe ett 8600GT kort, siden det ikke vil gi noen store ytelseforskjell fra det du har nå. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Takk for svar Ett par ting jeg vil ha klarhet i så jeg ikke missforstår. Så vidt jeg kan se er 8800GT og Radeon HD 2900 PRO ganske like. Men 8800GT ligger en god del over i pris. Så Radeon kortet vil vere verdt mye mer for pengene. Pluss at jeg antegelig ikke klarer å utnytte disse kortene fult ut uanset. Stemmer dette? Har forresten pci express ja... Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Takk for svar Ett par ting jeg vil ha klarhet i så jeg ikke missforstår. Så vidt jeg kan se er 8800GT og Radeon HD 2900 PRO ganske like. Men 8800GT ligger en god del over i pris. Så Radeon kortet vil vere verdt mye mer for pengene. Pluss at jeg antegelig ikke klarer å utnytte disse kortene fult ut uanset. Stemmer dette? Har forresten pci express ja... 8800GT yter bedre, menn ikke så mye bedre at du trenger det til ditt system og bruke så mye penger Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Hva er det egentlig som gjør at det yter bedre? Er det klokke hastigheter og sånn? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Da bestillte jeg hos komplett. Var ganske billig der i følge prisguiden. Viss noen har noen invendinger så si ifra. Kan vell avbestille en stund kjenner jeg komplett rett. Men håper egentlig det har komt seg nå og fått systemet sitt i orden. Gleder meg til å få litt mer kraft. Endret 20. januar 2008 av Akidon Lenke til kommentar
anordne Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Skulle ikke være noe problem å få utnytta ett 8800gt kort i maskinen din viss du vil legge litt mer penger i det. Vil nok være litt mer framtidsrettet å gjøre det, men kortet du har valgt kjører nok alt helt flott, crysis får du nok ikke på high, men ellers kjører du fint det meste. Grunnen til at 8800 gt er dyrere er vel kjernen som er det beste på markeded i normal prisklasse. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Takker for inspill aleksnor. Tror nok fremdeles jeg går for radeon. Er egentlig bang for buck jeg er ute etter her og 8800gt synes jeg går for mye opp i pris i forhold til hva du får igjen. Viss jeg har forstått ting riktig skal radeon kortet gi mye for pengene, og vere en god del bedre enn mitt gamle 7800gt. Men som sakt viss noen vet om et kort som gir mer bang for buck i samme prisklasse(kan strekke meg 2-300 til) så gi en lyd Lenke til kommentar
anordne Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Leser en test her : http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware...2900pro/12.html og ingen tvil om at dette er ett kort som gir MYE for pengene , her er det rigtnok satt opp mot den gamle chippen til nivida (80). Rimeligste 8800 gt kort er vel 3dclub sitt til rundt rett under 1600. Men da med en vesentlig dårligere kjøleløsning enn dette leveres med, veldig brae overklokkings muligheter her. Er nok et bra valg dette. EDIT: Som du ser i testen er nvidia kortene bedre med AA på men uten er dette like bra i forhold til dagens GT kort. Endret 20. januar 2008 av aleksnor Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Blir nok overclock på meg. Skal bli artig å leke nerd å se hvor mye jeg klarer å få ut av overklokket 2900 pro i forhold til det gamle 7800gt kortet mitt. Bare synd psu'en min er litt liten. Så får vell ikke overklokket så mye som de gjorde i den artikkelen. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Blir nok overclock på meg. Skal bli artig å leke nerd å se hvor mye jeg klarer å få ut av overklokket 2900 pro i forhold til det gamle 7800gt kortet mitt. Bare synd psu'en min er litt liten. Så får vell ikke overklokket så mye som de gjorde i den artikkelen. 600w Skulle ikke være noe problem til å overklokke så og si fult ut. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Ok, så det som sto i den artikkelen var mer en anbefaling enn en nødvendighet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå