Zemeckis Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Der jeg leier i dag så var det utlyst at i leia så følger det med garasje/p-plass på husverten sin eiendom. Men problemet er at carporten er så kort at min lange 245 stikker en halv meter utafor og det vil ikke husverten ha noe av så jeg må parkere på p-plass utafor en skolen ca. 100m gangavstand og ute av syne, hvor ungdommene har så lite å gjør at de henger utafor den lokale bunnprisen og finner på tullskap og hærverk. Jeg valgte da å parkere på gjesteparkeringa som er i nærheten av hus og folk. Men for noen uker siden jeg brev i postkassen at vi leieboere ikke kan parkere der lenger og husverte må sørge for parkering. Greit nok så jeg parkere vedsiden av lekeplassen helt inntil gjerdet slik at jeg ikke står iveien for noe/n(se bilde). I dag kom det en og så at jeg ikke kan parkere på gjesteparkeringen og jeg sa da at det er jo ikke en del av gjesteparkeringsplassen og at det er jo ikke et parkering forbudt skilt en gang. Han sa bare at det er unger som leker på lekeplassen, som de leker på to ganger i året!! At jeg hindrer at andre billister ikke ser ungene når de kommer kjørende :? Er jo tross alt 20 eller 30 sone der og man kjører jo sånn at man ser om det kan være noe bak en bil eller lignende. Postkassestativet er minst like farlig da man ikke ser noe som helts når man skal rygge ut fra gjesteparkeringsplassen. Så kom han nesten som en trussel at hvis jeg fortsetter å parkere der så vil jeg få store problemer. Hva er dere syns punkt på den saken? Husvert opplyste jo at det følger med parkering på hans eiendom ikke på at p-plass hvor all drittungene henger. Og jeg har i det siste parkert på den skolen og har da lagt merke til at både husverten og andre som bor der fast benytter seg av gjesteparkeringa og de som leier også parkerer der, men det er jeg som får kjeft! Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Er dette en vanlig offentlig vei? Da har man jo i teorien lov til å parkere så lenge det ikke er skiltet forbud (parkering forbudt / all stans forbudt), og man ikke er til hinder for andre trafikanter. Husk også på at det skal være plass til at en diger brannbil kan passere i full fart.. Om det er så veldig lurt å parkere rett foran en lekeplass er en annen sak.. Det aller viktigste er jo at man ikke skaper en fare for barna ved å sperre for sikten til andre bilister, presse barna lenger ut i veien ved å parkere slik at de må gå forbi bilen ut mot veien osv. Har du prøvd å få til en ordning med eier/borettslag/sameie? Utrolig hva som lar seg løse med kommunikasjon! Er det andre (større) plasser på området? Kanskje noen med en mindre bil kan bytte med deg.. Alternativt får du kjøpe deg en liten Smart-bil som passer i garasjen Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Det er en offentlig vei ja. Er god nok plass slik at en brannbil kan komme, men ikke i fullfart riktig nok. Veien er er trangere før og etter hvor jeg står parkert og de som bor rundt bruker å parkere i veien slik at det blir enda trangere. Er jo en grunn til at det er gjerde rundt lekeplassen og at inn/ut er plassert en annen plass. Er jo en haug av busker som barna pleier å gjemme seg i slik at billiester ikke ser det, er det greit liksom? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Det første jeg stiller et spørsmålstegn ved er at husverten din må være pirkete? En 30cm utenfor carporten liksom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå