Thor. Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Jeg har en tekstfil med litt for mange linjer til og generere mappestrukturen selv. Hvordan kan jeg plukke ut linje en som hovedmappe og linje2 som undermappe og deretter gå til linje3 som hovedmappe og linje 4 som undermappe til linje 3? Bør se noe slikt ut: %linje1%/%linje2% %linje3%/%linje4% osv... Lar dette seg gjøre i det hele tatt? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 tror det skal la seg gjøre ja, men er ikke heeeelt sikker på akkurat hva du mener, enten forklarer du deg dårlig eller så er jeg for trøtt, jeg satser på en blanding men hva skulle du sa du? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg har en tekstfil med en liste. Det viktigste er at linje 1 blir satt til en label og linje to til en annen label. Så kan jeg bruke de to label(ene?) i noen små kommandoer. Så hentes linje 3 og 4 som hver sine labeler Slik bør det bli: 1, 3, 5, 7, 9 osv.. på "label1" 2, 4, 6, 8 osv.. på "label2" Ikke enkelt å forklare nei.. En kodesnutt henter linje 1 i en tekstfil og setter den som "label1" Etterpå hentes linje to på samme måte bare at det blir til "label2" Så utføres en kommando sammen med disse to verdiene koden går i en loop og gjentar det samme med linje 3 og 4 - 5 og 6 - 7 og 8 osv.. Ble det mer forståelig nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå