Nathan Sykes Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hei, nå sitter jeg med inne med flere spørsmål. Her er problemet: Nå sitter jeg på rommet mitt med et utrolig ustabilt nett. Jeg har ok kontakt til routeren, men internetten er like stabil som den er ustabil, altså - på i 2 sekunder, av i 2 sekunder. Jeg tror dette er fordi rommets vegger er 15 cm betong. Routeren er plassert bak to sånne vegger, ca 15m unna. Samme problem har jeg også på den bærbare, men her er tydeligvis mottakerantennen sterkere, for internetten stabil om jeg sitter i den enden av rommet som er nærmest routeren (ikke noe signal 2m lenger inn i rommet på noen av pc'ene). Jeg tenkte derfor å kjøpe en antennekabel og plassere antennen min utenfor rommet. Er det noen som har erfaringer med dette? Nettverkskortet mitt er et Linksys WMP54G, men jeg vet ikke om jeg må ha R-SMA eller R-TNC-kabel, og hvilken type antennen min er nå.. R-SMA kabelen (AC9SMA) er forøvrig dobbelt så billig som en R-TNC (AC9TNC). Men kanskje det holder å bare kjøpe en highgain antenne til å erstatte den jeg har nå? Så lurer jeg på en ting til. For øyeblikket bruker jeg winxp sin wireless tilkobling, fordi når jeg bruker linksys sin kobler den aldri på nettet - det står det at jeg ikke får tildelt IP adresse. Hva kan være galt? Takk på forhånd :-) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Linksys bruker RP-TNC. Her er en bra og billig antenne + overgang til RP-TNC. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9007 http://cgi.ebay.com/Adapter-for-RP-SMA-Jac...1QQcmdZViewItem Lenke til kommentar
Nathan Sykes Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 det var en økonomisk løsning:-) men er det ikke noen norske nettbutikker som selger tilsvarende utstyr? Finner kanskje en sånn jack i en vanlig databutikk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå