Gå til innhold

Red Alert - hva må gjøres?

HenZ

Anbefalte innlegg

Hei! er helt ny, og har et spørsmål. Har lyst til å spille Red Alert på PC-en min som har Vista, og lurer da på hva som må gjøres. når jeg setter i CD-en og trykker innstallerer så jobber PC-en litt, og så skjer det ikke no mer. Driver å laster ned DirectX, for det trenger jeg vel?

trenger jeg no annet?

Endret av HenZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men når jeg prøver å kjøre setup fila som administrator får jeg opp en melding som sier: "This system does not support fullscreen mode. Choose "Close" to terminate the application.

hva gjør jeg da a?

Lenke til kommentar

Hovedproblemet med så gamle spill er ofte at installeren ikke fungerer så du ikke får installert det. Er ikke alltid man bare kan dra over alle filene til HD. Ting skal inn i registry ofte, og kanskje er mange av filene komprimert også.

Kanskje du finner en patch som får installeren til å funke. Det finnes til f.eks. Daggerfall fra 1995.

Lenke til kommentar

Har kommi mye lengre etter at jeg søkte på det du sa, så takk! men, fortsatt noen problemer...

Fulgte denne oppskriften, som gjorde at jeg har fått innstallert det :)

Install red alert as follows:

open cd, setup95 folder, install.exe

set compatibility mode on install.exe to win98/me

Install Red Alert 1.08 patch:

ftp://ftp.westwood.com/pub/redalert/updat...08USP.EXE\

Then set compatibility on RA95.exe as follows:

mode: win98/me

run in 640x480 screen resolution

disable visual themes

disable desktop composition

disable display scaling on high dpi setting

Men når jeg prøver å trykke på "RA95" for å sette i gang spillet får jeg denne meldingen opp:

ra.jpg

hvordan får jeg gjort noe med det? den patchen jeg ga link til over har jeg fått lasta ned, men når jeg kjører den, så kommer det opp et lite svart vindu i et halvt sekund, før det forsvinner...har jeg fått innstallert patchen riktig da? for en patch må innstalleres, eller hva er det?

takker for alle svar, vil gjerne i mål når jeg har kommi så langt!

Lenke til kommentar

hei, jeg hadde problemet med XP... det funka riktignok til slutt...

Det du kan gjøre, er og kjøre det på en virtuel maskin.

(MS Virtual machine 2004 er gratis) så legger du inn Win98 og installerer, man kan vist også spille MP på denne måten...

Evt kan du lete rundt på diverse forum og bruke GOOGLE ;)

Lenke til kommentar
Prøv å høyreklikk på filen og kjør som administrator. Ser at enkelte har fått det til å fungere.

Ahhhhhhhh, TAKK!!! fikk dette tipset tidligere, men kjørte da bare innstallasjonen som admin, men nå gjorde jeg det på selve spillet, og da funka det! HERLIG!

det eneste problemet nå var at med en gang jeg kommer inn på spillet blir det masse forskjellige farger. dette gikk bort da jeg kom inn på et brett jeg spilte på, men var fortsatt noe fargekluss da også..hva skyldes dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...