HenZ Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Hei! er helt ny, og har et spørsmål. Har lyst til å spille Red Alert på PC-en min som har Vista, og lurer da på hva som må gjøres. når jeg setter i CD-en og trykker innstallerer så jobber PC-en litt, og så skjer det ikke no mer. Driver å laster ned DirectX, for det trenger jeg vel? trenger jeg no annet? Endret 26. januar 2008 av HenZ Lenke til kommentar
IP Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 DirectX er nok allerede innstallert. Prøv å innstaller med administrator-rettigheter. Høyreklikk innstalleringsfila og velg "run as administrator". IP Lenke til kommentar
HenZ Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Men når jeg prøver å kjøre setup fila som administrator får jeg opp en melding som sier: "This system does not support fullscreen mode. Choose "Close" to terminate the application. hva gjør jeg da a? Lenke til kommentar
HenZ Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Så få som kan hjelpe meg??? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Sett den til å simulere et gammelt operativsystem med å høyreklikke på setup.exe og gå på egenskaper. Lenke til kommentar
HenZ Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 ok..og så? kompatibilitet? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Du..søk i google på "run Red alert in Vista" så får du garantert masse linker til guider på diverse forumer. Det er mye lettere enn å sitte og vente på svar her fra noen som aldri har prøvd selv. Lenke til kommentar
HenZ Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Okei! men det går ann å spille et så gammelt spill på en ny PC? for sure? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Helt klart. C&C fra 1995 fungerer helt fin hos meg i Vista. Trenger bare eksperimentere litt med kompatibillitetsmodusen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hovedproblemet med så gamle spill er ofte at installeren ikke fungerer så du ikke får installert det. Er ikke alltid man bare kan dra over alle filene til HD. Ting skal inn i registry ofte, og kanskje er mange av filene komprimert også. Kanskje du finner en patch som får installeren til å funke. Det finnes til f.eks. Daggerfall fra 1995. Lenke til kommentar
HenZ Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Har kommi mye lengre etter at jeg søkte på det du sa, så takk! men, fortsatt noen problemer... Fulgte denne oppskriften, som gjorde at jeg har fått innstallert det Install red alert as follows: open cd, setup95 folder, install.exe set compatibility mode on install.exe to win98/me Install Red Alert 1.08 patch: ftp://ftp.westwood.com/pub/redalert/updat...08USP.EXE\ Then set compatibility on RA95.exe as follows: mode: win98/me run in 640x480 screen resolution disable visual themes disable desktop composition disable display scaling on high dpi setting Men når jeg prøver å trykke på "RA95" for å sette i gang spillet får jeg denne meldingen opp: hvordan får jeg gjort noe med det? den patchen jeg ga link til over har jeg fått lasta ned, men når jeg kjører den, så kommer det opp et lite svart vindu i et halvt sekund, før det forsvinner...har jeg fått innstallert patchen riktig da? for en patch må innstalleres, eller hva er det? takker for alle svar, vil gjerne i mål når jeg har kommi så langt! Lenke til kommentar
HenZ Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 trenger hjelp til å komme i mål, les mitt forrige innlegg Lenke til kommentar
Octavian Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 hei, jeg hadde problemet med XP... det funka riktignok til slutt... Det du kan gjøre, er og kjøre det på en virtuel maskin. (MS Virtual machine 2004 er gratis) så legger du inn Win98 og installerer, man kan vist også spille MP på denne måten... Evt kan du lete rundt på diverse forum og bruke GOOGLE Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Prøv å høyreklikk på filen og kjør som administrator. Ser at enkelte har fått det til å fungere. Lenke til kommentar
HenZ Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Prøv å høyreklikk på filen og kjør som administrator. Ser at enkelte har fått det til å fungere. Ahhhhhhhh, TAKK!!! fikk dette tipset tidligere, men kjørte da bare innstallasjonen som admin, men nå gjorde jeg det på selve spillet, og da funka det! HERLIG! det eneste problemet nå var at med en gang jeg kommer inn på spillet blir det masse forskjellige farger. dette gikk bort da jeg kom inn på et brett jeg spilte på, men var fortsatt noe fargekluss da også..hva skyldes dette? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Kjører du kompatibillitetsmodus satt til 256 farger? Deaktiver den i såfall. Mulig du også må sette til 16 bit farger i skjerminstillinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå