Gå til innhold

Del - PC ! Trenger hjelp. Vet ikke om jeg har alt.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 14 År og jeg skal kjøpe meg ny pc til komfen. Jeg trenger litt hjelp fra dere som har litt peiling. Jeg har satt sammen en pc på komplett. Men er ikke helt sikker på om jeg har det som trengs. Eventuelt si hva jeg trenger , eller noe som er bedre en det jeg har laget. Jeg skal ha en ganske bra pc nå , en for spill og slikt. Jeg flytter neste år også. Og dere kan gjerne si en sammenligning på en pc som er ferdig-ordnet. På pris å sånn :D

Jeg har en harddisk på 120 GB som jeg skal bruke , pluss den eksterne på 500 GB , og jeg har 1 GB ram fra før av. Og CD/DVD-Rom.

Jeg håper dere tar dere tid til å hjelpe meg med dette. :thumbup:

Jeg vet ikke om bildet er kommet opp , men jeg har prøvd å legge ut et bilde da. Hvis ikke har jeg en link her :

http://tinypic.com/view.php?pic=t7fpd4&s=3

PC.bmp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ehhh? wtf? x38 sammen med agp? :p tror du er litt ute å kjøre her...

si hva budsjettet ditt er så skal jeg eller noen andre sette sammen en pc til deg... men tror ikke du burde drive å montere selv... ikke utifra det jeg så på handleliste di...

Det er faktisk en grunn at jeg spør om hjelp da ! Jeg spør om hva jeg kan forandre på det jeg har ordnet.

Rundt 10 000 kr , eller litt til.

Lenke til kommentar

Den maskina du har satt sammen selv er inkompatibel.

CPU og hovedkort passer sammen, men RAMen er DDR3 mens hovedkortet maks støtter DDR2, og hovedkortet har 2xPCIe mens du har lagt inn et grafikkort som bruker AGP.

Du sa du hadde en 120GB harddisk, men jeg vil tippe det er en IDE/PATA-disk? Vil isåfall anbefale å kjøpe en ny SATA-disk til å bruke til operativsystem og lagring, og beholde den gamle disken i reserve.

Du sier heller ikke noe om RAMen du har. Den vil mest sannsynlig være såpass treig at du burde kjøpe all RAM ny (hvis den i det hele tatt er kompatibel med det nye hovedkortet).

Jeg foreslår at du enten leser deg litt opp om PCer, PC-bygging og de ulike teknologiene eller at du kjøper en ferdigbygget en som vesleengen foreslo.

- M

Lenke til kommentar

Litt feil i oppsettet ditt her. Hovedkortet tar DDR2, du har valgt DDR3 ram. Hville også valgt Home Premium 64bit av Vista. Du kan ta et billigere hovedkort.

Du trenger 2 stykk RAM brikker. 1 GB for vista er alt for lite. 2 gb er et must, mens 4gb er å fåretrekke.

Hvis du skal spille er grafikkortet helt bom. Gå for en nVidia GF 8800GT eller 8800GTS 512. Hvorfor en DVI til HDMI kabel? Bruker du en TV som skjerm?

edit: litt sen her ja :roll:

Endret av Håkki
Lenke til kommentar
Litt feil i oppsettet ditt her. Hovedkortet tar DDR2, du har valgt DDR3 ram. Hville også valgt Home Premium 64bit av Vista. Du kan ta et billigere hovedkort.

Du trenger 2 stykk RAM brikker. 1 GB for vista er alt for lite. 2 gb er et must, mens 4gb er å fåretrekke.

Hvis du skal spille er grafikkortet helt bom. Gå for en nVidia GF 8800GT eller 8800GTS 512. Hvorfor en DVI til HDMI kabel? Bruker du en TV som skjerm?

edit: litt sen her ja :roll:

Okei, takk for det. Kan dere sette sammen en for meg da ? Den ser bra ut den han har laget han der da. Hva synes dere om den da ?

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...BC-700707B35B8A

satt sammen en pc her... den har da 500gig hdd og dvd brenner... la til dette siden du ikke nevner hva slags hdd du har fra før eller brenner... vil ikke anbefale at du konstant kjører en ekstern... de blir fort slitne av konstant kjøring... varmen blir rett og slett for mye for de fleste slike disker, samtidig som de kan være ustabile....

Lenke til kommentar

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien.

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Tråden stenges grunnet dårlig bruk av emnefeltet. Se forøvrig sticky/annonsering. Det fremgår klar at nevnte sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien, samt at brudd på denne vil kunne medføre stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøkes på nytt.

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om.

• Døme på gode emnefelt:
  • Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)
  • Ny Stille-PC til 10000 kr.
  • Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).
  • Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Brudd på nevnte retningslinjene, enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden, vil føre til stenging.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...