Sovesofa Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 ...tar bort forslaget mitt. Utakknemligheten kjenner visst ingen grenser. Vel, spurte om ting man blandet med sprit og mente også da det siden jeg ikke gidder å kjøpe annen alkoholholdig drikke. Dette står i både emnetittel og førstepost. Blir som å poste i RPP uten bilde. Mente ikke å være frekk så jeg må bare beklage hvis du følte at jeg var det. finn deg selv i en tilstand av sommerkveld i mørkeste januar.Leste du første post? Jeg lurte på drinker med 40% sprit. Ikke gin eller andre saker jeg må kjøpe. Bytt ut gin også med sprit, fungerer fint det.... Gin er jo ikke nært det samme som sprit da. gin er sprit Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) finn deg selv i en tilstand av sommerkveld i mørkeste januar.Leste du første post? Jeg lurte på drinker med 40% sprit. Ikke gin eller andre saker jeg må kjøpe. Bytt ut gin også med sprit, fungerer fint det.... Gin er jo ikke nært det samme som sprit da. gin er sprit Hmm, kan liksom huske stefaren min drakk gin i talling fra slike ølbokser. Spurte modern hva det var og hun sa det var en tørr drikk. Tror heller ikke det var mer enn ca 5% alkohol i det. Endret 21. januar 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hmm, kan liksom huske stefaren min drakk gin i talling fra slike ølbokser. Spurte modern hva det var og hun sa det var en tørr drikk. Tror heller ikke det var mer enn ca 5% alkohol i det. Når man ikke vet hva Gin er så vil jeg at man er for ung til å drikke alkohol. Det at stefaren din drakk en rusbrusutgave av gin gjør det ikke til noe øl-lignende. Se på vinmonopolet.no for å se hvor du finner Gin... Titt også på wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Gin Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Hmm, kan liksom huske stefaren min drakk gin i talling fra slike ølbokser. Spurte modern hva det var og hun sa det var en tørr drikk. Tror heller ikke det var mer enn ca 5% alkohol i det. Når man ikke vet hva Gin er så vil jeg at man er for ung til å drikke alkohol. Det at stefaren din drakk en rusbrusutgave av gin gjør det ikke til noe øl-lignende. Se på vinmonopolet.no for å se hvor du finner Gin... Titt også på wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Gin Mener du nå at jeg er for ung i alder eller i hodet? Hvis du mener i alder så kan jeg vel si at jeg i hvert fall ikke er gammel nok til å kjøpe (finnes vel ingen aldersgrense til å drikke), men som sagt erfaring får man ikke med alderen det får man av det man gjør, så hvis jeg ikke drikker før jeg er 18 vil jeg ha like mye erfaring som nå. Hvis du mener i hode så må man jo starte en plass i å lære seg navnet på forsjellige drikker. En 18 åring som aldri har rørt alkohol og ikke er intrissert i drikker vil mest sansynligvis heller ikke vite at gin er det samme som sprit. Jeg vil bare sende en unnskyldning til Tumbleweed siden jeg missforsto. Kan de fra nå av kalle sprit sprit eller? Endret 21. januar 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg vil bare sende en unnskyldning til Tumbleweed siden jeg missforsto. Kan de fra nå av kalle sprit sprit eller? Alt i orden gutt. Gin har som regel en alkoholprosent på 38/40%, så ja, det er sprit. Og jeg leste ikke førsteposten din, men tolket "sprit" i emnetittelen som alkoholholdig drikke rundt 40%. Samma det, om du får tak i gin (riktignok på en noe tvilsom måte som jeg overhodet ikke bifaller) vil du kanskje like drink-forslaget mitt allikevel (du har jo sitert det, så du finner oppskriften). Gin er uansett ikke av det dyreste du får kjøpt. En halvflaske ligger på mellom 150 og 200,-. Jeg vil for ordens skyld på ingen måte støtte eksperimentering med alkohol for folk som er under lovlig aldersgrense for kjøp, men innser samtidig at oksen har vært kalv. Når det er sagt vil jeg minne mine med-okser på det faktum at det viktigste for oss i vår alder er å være okser, tross alt. (til potensielle foreldre) Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Samma det, om du får tak i gin (riktignok på en noe tvilsom måte som jeg overhodet ikke bifaller) vil du kanskje like drink-forslaget mitt allikevel (du har jo sitert det, så du finner oppskriften). Gin er uansett ikke av det dyreste du får kjøpt. En halvflaske ligger på mellom 150 og 200,-. Får toppkvalitet hb gratis så tror ikke jeg gidde å kjøpe . Jeg vil for ordens skyld på ingen måte støtte eksperimentering med alkohol for folk som er under lovlig aldersgrense for kjøp, men innser samtidig at oksen har vært kalv. Når det er sagt vil jeg minne mine med-okser på det faktum at det viktigste for oss i vår alder er å være okser, tross alt. (til potensielle foreldre) Du har allerede støttet med . Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 I know, I know...... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Sprit er vel et pent ord for brennevin? Og det er ikke all alkohol med høy alkoholprosent som er sprit. Heller ikke all sprit har høy alkoholprosent. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Forsåvidt riktig nok, all alkohol med høyere alkoholprosent enn 22% defineres som brennevin. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Javel? Trodde det gikk på at alkoholen måtte være framkommet ved destillasjon og ikke ved gjæring Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Sprit er vel et pent ord for brennevin? Og det er ikke all alkohol med høy alkoholprosent som er sprit. Heller ikke all sprit har høy alkoholprosent. syns du sprit er finere enn brennevin ? synts det er motsatt jeg... edit: sprit høres litt ælkis ut Javel? Trodde det gikk på at alkoholen måtte være framkommet ved destillasjon og ikke ved gjæring da motsier du deg litt selv når du sier. men kommer ann på hva du definierer som høy alkohol %.. Alt frem til 22 % kan lages ved gjæring Endret 23. januar 2008 av OZ-Racing Lenke til kommentar
H80 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Det er umulig å oppnå noe mer enn 15-18 vol% ved gjæring. Alle drikker som er sterkere enn dette er fremstilt ved destillasjon. Men det man destillerer, må jo nødvendigvis også ha gjæret. All brennevin er fremstilt ved en kombinasjon av gjæring og destillering. EDIT: Spesialgjær for sats kan nok oppnå inntil 20-22% alkohol, men dette er mest brukt for sats og lite relevant for sammenhengen... Endret 23. januar 2008 av H80 Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Det er umulig å oppnå noe mer enn 15-18 vol% ved gjæring. Alle drikker som er sterkere enn dette er fremstilt ved destillasjon. Men det man destillerer, må jo nødvendigvis også ha gjæret. All brennevin er fremstilt ved en kombinasjon av gjæring og destillering. det er lovlig å ha sats (med bær) og lage hjemmelaget vin med en styrke på 22 % <- så at du ikke kan få vin ved gjæring opp i 22 % er bullshit Endret 23. januar 2008 av OZ-Racing Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 hmm, hva lager du vin av da? du må jo ha en sats uansett hva du skal lage.... Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Javel? Trodde det gikk på at alkoholen måtte være framkommet ved destillasjon og ikke ved gjæring Refererer til alkoholloven: § 1-3. Definisjon av alkoholholdig drikk I denne lov brukes alkoholholdig drikk som fellesbetegnelse på drikker som inneholder mer enn 2,5 volumprosent alkohol, likevel slik at aldersgrensebestemmelsen i § 1-5 også får anvendelse på drikk mellom 0,7 og 2,5 volumprosent alkohol. Med brennevin forstås drikk som inneholder tilvirket alkohol ublandet eller i blanding med andre produkter. Enhver drikk som inneholder 22 volumprosent alkohol eller mer, regnes som brennevin. Som alkoholholdig drikk etter denne lov regnes ikke væsker som ved denaturering eller av andre grunner er uhensiktsmessig som berusningsmiddel og heller ikke væsker som bare er tilsatt den mengde alkohol som er nødvendig for oppløsning eller holdbarhet. Bestemmelsene i denne lov gjelder ikke alkohol som i medhold av annen lov selges, kjøpes, utleveres eller sendes til medisinsk eller teknisk eller vitenskapelig bruk, eller sprit til desinfeksjonsbruk. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) 515 forskjellige vodka-baserte drinker finnes her. Edit: De fleste drinkene baserer seg også på andre spritsorter, men det burde gi en noen gode idéer. Endret 23. januar 2008 av Ba'al-Sebul Lenke til kommentar
StormKnight Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Bland sprit med mer sprit! GO! Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 515 forskjellige vodka-baserte drinker finnes her. Edit: De fleste drinkene baserer seg også på andre spritsorter, men det burde gi en noen gode idéer. Mente med denne tråden at dere skulle komme til oppskrifter som er gode. Vil ikke ha en side med massevis av oppskrifter jeg ikke aner om er gode. Bland sprit med mer sprit! GO! Drakk ren sprit en gang, har aldri vært så dårlig dagen etter, bare jeg tenkte på sprit ble jeg kvalm . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå