Flin Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Hei, jeg hjelper en jeg kjenner med å drifte forumet til russen på skolen min, men det er et poroblem: phpbb2 er ikke satt til utf-8. Dette fører til at vi får problemer med bruker navn osv, noen som vet en enkel måte å fiske dette på? Edit: Det som er problemet er at medlemesnavnene, resten av forumet fungerer fint med æøå, men ikke medlemene. Edit2: Fandt en fil som het lang_main.php, endra på en variable der som så ut som den styrte språket, da ordand et seg for medlems navna, forum funksjoner som "søk" endra nå navn til "s?k". Håper dere skjønner hva jeg mener, og at noen kan hjelpe meg. Endret 20. januar 2008 av Hjelpphp Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Nå kjenner jeg ikke til phpbb generelt, men det kan jo godt hende det er noen instillinger i kontrollpanelet. Btw, se over skrivefeil i posten din før du poster. Kryr jo av dem ... Lenke til kommentar
Flin Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Er ikke innstillinger i kontroll panelet, jeg tror kanskje det skyldes dårlig kode i norsk oversettelsen siden det virker som forumet kjører på to forskjelige charsets. Tingen er at når jeg har på norsk så fungerer den ene dele og når jeg har på engelsk fungerer den andre delen. BTW, er ikke alltid så lett å se sine egne skrive feil, du viser den arrogansen som er så utrolig typpisk å bli møtt med. Det er faktisk de som sliter veldig med rettskrivning og ikke på grunn av at de er late eller dumme, men på grunn av at de har en sykdom som heter dysleksi. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Den norske oversettelsen er det noe som du har funnet ferdig på nett eller ? Kan jo hende filen er lagret på feil måte. (Ikke UTF-8). Ang. dysleksi, så er det vel strengt tatt ikke dysleksi å f.eks. skrive "fiske" i stede for "fikse" og "ordand et" i stede for "det". Lenke til kommentar
Flin Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Er det er den ofsiele bb2 oversettelsen. Off topic: Du eier deg selv, det er faktisk akkurat det det er, det kan variere fra persjon til persjon, men sånne feil er vanlig. Neste gang tenk deg om før du begynner å mobbe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå