Gå til innhold

Hva bør jeg velge NV GS 230 eller GS500. Hva betyr ES etter f eks GS500?

Anbefalte innlegg

Takk for svar på forrige innlegg. Nå må jeg be om hjelp på et par spørsmål til.

Når jeg har kikket etter billigste pris på Panasonic NV GS 500, så ser jeg også pristilbud på Panasonic NV GS 500E og noen steder står det GS500 ES, er dette samme kameraet? Hva betyr de ekstra bokstavene?

Og så, bråkjekk som jeg var igår tenkte jeg at det fantes intet annet kamera for meg enn NV GS500, men jeg innser jo at dette kan bli en nokså dyr affære med ekstern mic, stativ og redigeringsprogram.

Jeg lurer på, til min bruk: lage amatørfilmer, ha gode familie(bursdag/turer)filmer. Holder Panasonic NV GS230? Eller er virkelig GS500 dobbelt så god?

Jeg vil virkelig ha et godt kamera, så om 500 er mye bedre går jeg for det, dette er jo en innvestering og filmene betyr mye for meg.

Takk igjen:-)

Endret av Kanel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror E står for Europa, og S for silver. Jeg kjøpte GS 300 (forgjengeren til GS 320)for 1,5 år siden, og har angret på at jeg ikke kjøpte GS 500. Det jeg spesiellt har savnet, er bedre lysfølsomhet og muligheten til å justere mic-volumet manuellt, noe GS 500 har/mulighet til. Så har du den manuelle fokusringen, da, som også trekker opp. Til utendørs filming i godt lys, gir jo også GS 230 fortreffelige opptak. Men på GS 230 er det heller ikke optisk bildestabilisator, noe som ville vært et stort savn. :)

Lenke til kommentar
Tror E står for Europa, og S for silver. Jeg kjøpte GS 300 (forgjengeren til GS 320)for 1,5 år siden, og har angret på at jeg ikke kjøpte GS 500. Det jeg spesiellt har savnet, er bedre lysfølsomhet og muligheten til å justere mic-volumet manuellt, noe GS 500 har/mulighet til. Så har du den manuelle fokusringen, da, som også trekker opp. Til utendørs filming i godt lys, gir jo også GS 230 fortreffelige opptak. Men på GS 230 er det heller ikke optisk bildestabilisator, noe som ville vært et stort savn. :)

Takk for svar:-) Jeg kan jo nesten ikke annet enn å kjøpe GS 500... Da er det bare å lete etter laveste pris. Er det noen nettbutikker man bør styre unna? Eller er det stort sett trygt å handle "overalt"?

Lenke til kommentar
Takk for svar:-) Jeg kan jo nesten ikke annet enn å kjøpe GS 500... Da er det bare å lete etter laveste pris. Er det noen nettbutikker man bør styre unna? Eller er det stort sett trygt å handle "overalt"?
Pixmania kan være trøblete, ellers har du jo webshop-guiden der det er brukererfaringer fra forskjellige nettbutikker. Ikke se deg blind på karakteren de har fått, se på antallet tilbakemeldinger (selvfølgelig) og det siste årets kommentarer. Flere av nettbutikkene har hatt et veldig dårlig rykte for en tid tilbake, med mange tilbakemeldinger, men at de har skjerpet seg den siste tiden.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...