Gå til innhold

Skrurring på mellomtone element

Anbefalte innlegg

hei, har plutselig fått en skurring på visse frekvenser i mellomtone elementet mitt, noen som vet hva det kans syldes? og det er vel en klagesak regner jeg med... har ikke overbelasta høytalerene, spilt høyt men overbelasta det... det skal vel tåle litt? er jo et Dali ikon 6 jeg snakker om her....hatt de i to mnd, og er ellers helt superfornøyd med de:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei, har plutselig fått en skurring på visse frekvenser i mellomtone elementet mitt, noen som vet hva det kans syldes? og det er vel en klagesak regner jeg med... har ikke overbelasta høytalerene, spilt høyt men overbelasta det... det skal vel tåle litt? er jo et Dali ikon 6 jeg snakker om her....hatt de i to mnd, og er ellers helt superfornøyd med de:)

Er det skurring i begge høytalerne? Hvis ikke;bytt om på de så du får sjekket mellomtonen på den andre.Har du sjekket koblinger?

Hvis alt det ovenfor er gjort og begge (eller den ene) skurrer samtidig på ulike typer musikk,så tror jeg nok at de har blitt overbelastet en smule.Da må du ha nye mellomtone-elementer.Er du heldig,så er det kun den ene som har røket.

Overbelastning skjer som oftest med at man bruker en altfor liten forsterker til høytalerne.Forvrengningen øker i takt med volumrattet med ett slikt utgangspunkt.

mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...