Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skifte av bensinpåfyllingsrør Corolla 90-mod

telifia

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg holder for tiden på å gjøre bilen klar for EU-godkjenning, og skal i den sammenheng bytte bensinpåfyllingsrøret på bilen min.

Før jeg fortsetter må jeg bare si at jeg har null peiling på biler, så det er mulig en del forklaringer blir litt knotete.. ;)

Dette har jeg gjort:

• Løsnet lokket som er oppe ved påfyllingsluken slik at røret står løst øverst
  • Løsnet en skrue midt på røret som holder det fast til bilen
  • Prøvd å løsne røret

Problemet er at selve skjøten fra bensinpåfyllingsrøret og til tanken (?) er over en stor "plate/bjelke" (hjulopphenget?), og her kommer ikke jeg til med mindre jeg fjerner den platen.

Så det jeg lurer på er i hovedsak om dette røret er festet med slangeklemme i skjøten, eller om det bare er å dra litt hardt i det slik at det går av?

En annen ting jeg lurer litt på er om det er noe fare ved bytte av denne type del, med tanke på bensin, gnister, osv.. :hmm: ??

-Telifia

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal sitte med slangeklemme inne ved tanken. Til både påfyllingen og utluftingen (dette sitter vel sammen som EN del?)

Toyota klemmene kan være noe drit og få opp når de er råtne og gamle. Klipp dem av med avbiter og sett på nye klemmer. Man kommer til uten og ta ned traversen bak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...