djwawa Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Jeg har tenkt til å øve på og sette opp en server hjemme.. Men den bærbare PC-en har kun en nettverkskontakt, og på en server som skal dele internett er det jo kjekt med to. Så jeg lurte på om det var mulig og kjøpe noe til en bærbar PC, som man kunne koble inn i "PCI" porten og "er" en RJ45 kontakt? Eller!!! Må jeg bruke trådløst da som "internett tilgangen" på den serveren? Takker for svar:) Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hvilken type server har du tenkt a sette opp? Hvis du ikke trenger en "router-server", sa trenger du ikke 2 kontakter. Da gjor det bare alt vanskeligere. Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Skal sette opp en Windows Server 2003 Standard Edition.. Også skal jeg ha internett til alle klientene! Er det noen annen mulighet enn to nettverkskort? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hvis du alt har en router så har du det du behøver for å dele internett og server. Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Jammen vil ha internett igjennom serveren da! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Er det noen spesiell grunn til det? Hvis du absolutt vil, er den beste maten a koble til resten av nettverket med WLAN, og dette er jo ikke alltid like stabilt og raskt. USB er neste, men da blir det ikke sa raskt. Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Det er jo for å få litt mer sikkerhet over internett da! Tenkte på en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323058 sånn! Og koble internett inn på den.. Går det? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Det gar, men med mindre du ikke har en brannmur i routeren din, far du ikke mer sikkerhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå