Gå til innhold

Panoramabilde tatt med mobil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette panoramabildet er tatt med en vanlig Sony Ericsson W610i. Kan du dette med mobilen din?

Om jeg kan ta tre bilder og så bruke Photoshop for å manipulere dem? Ja, jøss, det kan jeg gitt. Det kan faktisk alle gjøre.

Når det kommer til bildet så var motiv og utsnitt pent nok det, men bildekvaliteten er ikke akkurat noe å skryte av. Plenty av kromatisk aberrasjon, støy og uskarpheter.

Til dere som sier "Utrolig stilig bilde!" og "Utrolig bra!" -- har dere aldri sett bilder på nett før? Er dere klare over at dette bare er tre bilder tatt i serie og satt sammen i Photoshop? Hva er det som gjør det til noen prestasjon, og ikke minst: "utrolig stilig" eller "utrolig bra"? Ingenting, that's what.

Himmel, for en agurknyhet. At dette havner på hovedsiden til Amobil sier jo sitt.

Må si meg enig her altså. Ikke noe vondt ment til trådstarter, landskapet i seg selv var kjempe!

Lenke til kommentar
Utrolig stilig bilde! Som sagt over, kan absolutt brukes i fotokonkurranser!

Både i teoriens verden, og praksisens galaxianske bibel, så kan man bruke hvilke som helst bilder i en fotokonkurranse....ellers hadde det vel ikke bli konkurranse?

ja, selvfølgelig kan du bruke et hvilket som helst bilde i en foto konkuranse men bildet over har fakitsk en mulighet til å komme litt oppover i testen.. det er et fint bilde..

alle kan jo være med i en triksekonkuranse, men man må kunne trikse litt for å komme litt oppover i konkuransen...

ALLE kan DELTA men BARE de GODE VINNER!!
Lenke til kommentar
Mener og huske at det var skarpt lys den dagen, noe kamera sikkert kompanserte for jo høyere jeg kom på himmelen..

Kameraer justerer normalt mengden lys som slipper inn i kameraet slik at bildene blir passelig belyste. (På speilrefleks og noen kompaktkameraer går dette an å overstyre hvis man vil.) Du ser tydelig overgangen i gresset og helt nederst på himmelpartiet.

Det virker forøvrig som linsa har vært utsatt for slitasje/oppskraping. Hvis det ikke faktisk var lett tåke den dagen da.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Utrolig stilig bilde! Som sagt over, kan absolutt brukes i fotokonkurranser!

Både i teoriens verden, og praksisens galaxianske bibel, så kan man bruke hvilke som helst bilder i en fotokonkurranse....ellers hadde det vel ikke bli konkurranse?

ja, selvfølgelig kan du bruke et hvilket som helst bilde i en foto konkuranse men bildet over har fakitsk en mulighet til å komme litt oppover i testen.. det er et fint bilde..

alle kan jo være med i en triksekonkuranse, men man må kunne trikse litt for å komme litt oppover i konkuransen...

ALLE kan DELTA men BARE de GODE VINNER!!

Kun den beste vinner! ;)

Lenke til kommentar

Noe annet relevant når det snakkes om panoramabilder med mobil; her kan man lese en test av kameraet - og panorama funksjonen i de tre 8 megapiksel mobilene.

http://www.gsmarena.com/8_megapixel_grand_...eview-296p5.php

Ser ut til at LG KC910 såvidt tar ledelsen. Og i denne testen er det også LG KC910 som vinner testen sammenlagt, til motsetning fra amobil som kåret Innov8 til mobilen med best kamera.

Jeg har selv en Renoir og skal prøve å få lagt ut et panorama bilde senere, hvis jeg bare finner et greit motiv da. En stamkunde på McDonald`s kanskje :!:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Slenger opp et panorama bilde tatt med LG KC910.

Brukte den innebygde panorama funksjonen. Bilde er tatt fra festningen og utover Trondheim.

Egentlig ikke så spesielt bra bilde, siden jeg bommet en del på skjøtene mellom bildene. :p

Tror faktisk dette var det første panorama bilde jeg tok med telefonen. Ihvertfall den første dagen jeg hadde den.

Tror jammen meg jeg skal gå opp på festningen i det fine vår været og prøve å ta et litt bedre bilde :)

post-134516-1240923510_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...